התחזית הקודרת שהציגו חוקרי האוניברסיטה לבנט

צוות החוקרים של האונברסיטה העברית הציג תחזית אימים לממשלה – ב-1 לספטמבר יהיו לפחות 700 חולים קשה, זה תרחיש האופטימי. בתרחיש הסביר – יהיו ב-1 בספטמבר כ-1000 חולים קשה ובתרחיש הפסימי יהיו אז כ-2000 חולים קשה"

צוות החוקרים של האונברסיטה העברית הציג תחזית אימים לראש הממשלה ולממשלה- ב-1 לספטמבר יהיו לפחות 700 חולים קשה, זה תרחיש האופטימי. בתרחיש הסביר – יהיו ב-1 בספטמבר כ-1000 חולים קשה ובתרחיש הפסימי יהיו אז כ-2000 חולים קשה", כך פרסם עופר חדד.

הפרויקטור בנתב"ג רוני נומה אמר לשרים: "אני רוצה להגיד כאן בצורה ברורה – יש רק דבר אחד שיעבוד וקוראים לו סגר. רק סגר, שבמהלכו שני דברים: התחסנות ובניית תשתית לבדיקות מהירות. יש כאן רעיונות יפים, כל מיני פטנטים, זה יפה בתיאוריה. הם לא ברי מימוש. המבחן הוא מבחן המימוש האפקטיבי. השורה התחתונה ברורה". שרת הפנים איילת שקד השיבה: "הוא צודק".

שרת הכלכלה אורנה ברביבאי שאלה את נומה: "אז מה אתה מציע?". נומה השיב: "סגר מיידי. יש רק צעד אחד ואין בלתו – רק סגר". השרה שקד הסכימה באומרה: "הדרך היחידה היא אם תוך שבוע נחסן מיליון איש, תוך שבוע. אם תוך שבוע לא נחסן – אנחנו בסגר".

הכתב עופר חדד סיכם את ישיבת הקבינט וכתב: "‏ישראל תחזור לסגר, זו כמעט עובדה מוגמרת. יהיו עוד כמה דיונים בדרך. עוד אחיזת עיניים של ניסיונות להימנע מזה, עוד סיפורים והסברים. אבל גם את חגי תשרי השנה נצייין תחת הגבלות חמורות".

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *