התחממות בדרום: לוחם מג"ב נפצע אנושות במהלך התפרעויות על הגדר

לוחם מג"ב מיחידת המסתערבים בדרום נפצע באורח אנוש כתוצאה מירי בגדר הגבול בצפון רצועת עזה במהלך עימותים שהתרחשו על גדר הגבול.

מוקדם יותר הערב, נפצע לוחם מג"ב מיחידת המסתערבים בדרום באורח אנוש כתוצאה מירי בגדר הגבול בצפון רצועת עזה במהלך עימותים שהתרחשו על גדר הגבול.

הלוחם פונה באמצעות מסוק לקבלת טיפול רפואי בבית החולים סורוקה. ‏הלוחם שנפצע בגבול עזה – בן 21, תושב המרכז. חייל בשירות סדיר. מצבו מוגדר קשה, והוא סובל מפציעת ראש קשה. מדובר באותו אירוע שתועד שבו פלסטיני מהצד השני של הגבול יורה באקדח מספר כדורים דרך חרך ירי.

בתיעוד שפורסם ברשת נראה מחבל פלסטיני מכניס אקדח לחרך ירי צה"לי שהיה על גדר ההפרדה ויורה לעבר החיילים. בצה"ל בודקים אם התבצע ירי צלפים לעבר עמדת המסתערבים. התקרית מצטרפת לירי לעבר שדרות שיורט על ידי כיפת ברזל.

בשבוע שעבר ראש הממשלה בנט הורה לצה"ל לא להגיב לירי טילים מרצועת עזה על מדינת ישראל. בהמשך השבוע הוכנסו לרצועה משאיות מלט, זכוכיות ואלומיניום.

כעת יהיה מעניין לראות האם בנט יורה להגיב בחריפות על הירי בלוחם משמר הגבול ברצועת עזה, או ששוב יכניסו את הכספים ואת הסחורות לרצועה, ההערכה היא כי צה"ל יגיב הלילה.

דובר צה"ל מסר: "מאות מפרי סדר פלסטינים התקהלו משעות אחר הצהריים בסמוך לגדר, בצפון רצועת עזה.

בשבוע האחרון נערכו בפיקוד הדרום להפרות הסדר, הגבירו כוננות ותוגברו בסד״כ ימ"ס מג"ב וצלפים מיחידות מיוחדות שהוצבו במרחב הגדר.

במהלך הפרות הסדר התקרבו לגדר כמאות מפגינים במוקד אחד בצפון הרצועה. המפגינים ניסו לטפס על הגדר והשליכו מטענים לעבר כוחות צה"ל. לוחמי צה"ל שהיו ערוכים מבעוד מועד במרחב השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות, ובהתאם לצורך גם בירי רוגר וירי צלפים.

בעקבות ירי משטח רצועת עזה נפצע לוחם מג"ב באורח אנוש, הלוחם פונה רכוב ומקבל טיפול רפואי בבית החולים. כמו כן, במהלך הפרת הסדר אירע ניסיון חטיפת נשק של חייל צה"ל. הלוחם נאבק, והצליח למנוע מהם לחטוף את כלי הנשק אשר נמצא בידיו.הפרות הסדר נמשכו כשלוש שעות. כלל המפגינים פוזרו."

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *