התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ נגד ההסכם בין "הליכוד" ל"זהות"

בתנועה טוענים כי "ההסכם אינו חוקי, אינו עומד בתקנות הציבור, מפר את כללי הדמוקרטיה ופוגע פגיעה אנושה בטוהר הליך הבחירות ולכן יש לבטלו"

תנועה לאיכות השלטון עתרה היום (ה') לבג"ץ נגד ההסכם הפוליטי שנחתם בין מפלגת "הליכוד" למפלגת "זהות". "ההסכם אינו חוקי, אינו עומד בתקנות הציבור, מפר את כללי הדמוקרטיה ופוגע פגיעה אנושה בטוהר הליך הבחירות ולכן יש לבטלו. מפלגת השלטון הנוכחית – שהינה גורם בעל כוח רב – פועלת על מנת 'לסדר את המגרש הפוליטי' מחדש בהתאם לאינטרס שלה, תוך שימוש בדרכים לא דמוקרטיות ולא חוקיות"

מתוך העתירה: ב-29.08 הודיעו במשותף רה"מ נתניהו ומשה פייגלין כי חתמו על הסכם לפיו "זהות" תפרוש ממערכת הבחירות ותתמוך במפלגת "הליכוד"1 ובתמורה לכך, יקודמו מספר נושאים העומדים בליבת המצע של מפלגת זהות, וכן פייגלין ימונה לשר בממשלת ישראל ה-35. הבטחה זו על פניו עשויה להיראות כהבטחה פוליטית לגיטימית, אך למעשה מגולמת בה תמורה כספית גבוהה ומשמעותית ביותר שתוענק לפייגלין  – זאת לאור גובה משכורתו של שר ותנאי העסקתו הנלווים. אם היה נבחר פייגלין לח"כ בכנסת הקרוב ללא הסכם עם הליכוד, הוא היה משתכר סכומים הנמוכים בעשרות אלפי שקלים משכרו של שר. כעת, ככל שימלא את תפקידו לאורך ארבע שנות כהונה מלאה בהתאם להסכם עם רה"מ, יעלו הסכומים בהתאם. חישוב זה כמובן אינו כולל את כלל ההטבות הנלוות לשכר היסוד של שר כדמי כלכלה, מימון רכב שרד, מגורים, שהות בבתי מלון וכד' וכן את טובת ההנאה הבלתי מוחשית המוקנית במינוי למשרת שר. אל מול זאת מקבלת מפלגת הליכוד תמורה בצורת פרישת זהות מהמרוץ, התפטרות חבריה מהרשימה ותמיכה של המפלגה בבחירת הליכוד לכנסת. מדובר בעסקה אסורה שמהווה הפרה של חוק הבחירות. לפייגלין מובטחת משרה בשכר גבוה, ובתמורה לכך – מבטיחה מפלגת זהות לפעול בכל כוחה על מנת להשפיע על בוחריה להצביע בעד רשימת המועמדים של הליכוד. עולה כי ההסכם כולל עסקה של קח-תן העולה כדי שוחד, באופן המחייב הכרזה על ביטולו של ההסכם.

בנוסף, עולה עסקה הבלתי חוקית שנייה מההסכם: סעיף 10 להסכם טוען כי ההסכם הוא שיתוף פעולה בין המפלגות ואין הוא הופך אותן למפלגה אחת, על כן הניהול הכספי יבוצע באופן עצמאי על ידי כל מפלגה. בניגוד ל"כלל" זה, סעיף 10.5 להסכם מתייחס לכך שהליכוד תישא בכלל החובות שיצטברו במערכת הבחירות הנוכחית, ללא הבחנה בין חובותיה לחובות מפלגת זהות. למעשה, נקנתה מפלגת זהות בכסף מלא על ידי הליכוד, שמממנת את פעילותה מעתה ועד ליום הבחירות ובתמורה זוכה לעוד מנדטים בכנסת. בכך נותנת הליכוד טובת הנאה כלכלית, בצורת מימון קמפיין הבחירות של זהות, בתמורה לשידול תומכי זהות לתמוך בליכוד. מדובר גם כן בעבירת שוחד בחירות.

מדובר בתרמית – ניסיון להציג הסכם קואליציוני לגיטימי ובמסגרתו "חלוקת תיקים", כשלא כך הדבר. מדובר בהסכם במסגרתו מובטחת משרת שר ששכר גבוה וכבוד רב לצידה, למועמד שמתחייב בתמורה לפעול לניצחון הליכוד בבחירות! ההסכם יוצר מצב בו מפלגת השלטון הנוכחית – שהינה גורם בעל כוח רב – פועלת על מנת "לסדר את המגרש הפוליטי" מחדש בהתאם לנוחיותה ולאינטרס שלה, ועל מנת להוביל להצלחתה במערכת הבחירות וזאת תוך שימוש בדרכים לא דמוקרטיות ולא חוקיות

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *