התעוררתם בגלל מטוסי קרב? חיל האוויר: "נפתח תרגיל שמדמה מלחמה"

התעוררתם בלילות האחרונים – ובפרט הלילה – לקול מטוסי קרב שטסו בגובה נמוך? זה ההסבר: גורם בכיר בחיל האוויר אמר לפני זמן קצר בשיחה עם עיתונאים כי ביום ראשון השבוע נפתח תרגיל חילי שמדמה מלחמה. הוא יסתיים מחר, יום רביעי

התעוררתם בלילות האחרונים – ובפרט הלילה – לקול מטוסי קרב שטסו בגובה נמוך? זה ההסבר: גורם בכיר בחיל האוויר אמר לפני זמן קצר בשיחה עם עיתונאים כי ביום ראשון השבוע נפתח תרגיל חילי שמדמה מלחמה. הוא יסתיים מחר, יום רביעי.

התרגיל מדמה לחימה רב-זירתית ותמרון בין-זרועי רחב שמטרתו לשפר את כשירות ומוכנות הכוחות של חיל-האוויר להתמודדות עם תרחיש לחימה רב-זירתי הכולל תקיפות רבות בפרקי זמן קצרים וסיוע לכוחות הקרקעיים.

בתרגיל השתתפו כלל הטייסות והכוחות של חיל האוויר – מטוסי ומסוקי קרב, מערך כטמ״ם ומערך הבקרה, "מהחייל הפשוט ועד למפקד החיל", כלשונו.
עיקר התרגיל נועד לקבלת החלטות במרחב שבו הכוחות בחוסר וודאות, בכלל הזירות, עם מיקוד בגזרה הצפונית וכן לצורך שת״פ מעמיק עם כוחות היבשה
בתרגיל הושם דגש על יכולות קטלניות- מהירות ואפקטיביות – כולל דימוי אויב מאתגר, חושב ומגיב, בעל יכולות מעבר לקיים היום בזירה.

לראשונה משתתפים השנה בתרגיל הזה גם מטוסי F35, מטוס הקרב המתקדם בעולם. המטוס טס לאורך היום והלילה, נותן מענה ומשפר את כוחות חיל האוויר.

הגורם הוסיף: "חיל האוויר מתחקר את עצמו לאורך כל התרגיל על מנת להשתפר תוך כדי. בסיום התרגיל יבוצע תחקיר מקיף".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *