התפללו: המקובל מטבריה חולה בקורונה

המקובל הצדיק רבי דב קוק מטבריה התגלה כחיובי לנגיף הקורונה מצבו טוב והוא בבידוד בדירת מסתור בטבריה.

הרב קוק שנחשף לחולה קורונה בבית הכנסת, נדבק בנגיף הקורונה. לפני כמה דקות הגיעה התשובה שהרב אכן נדבק בנגיף.

מקורביו מוסרים שהרב מרגיש טוב ונמצא בבידוד. גורמים רפואיים המעורים מסרו כי לכאורה אין מקום לדאגה ושהרב מרגיש מצוין ואף הוסיפו "הרב במשך שבוע שהה בבידוד וזה בהחלט משמעותי" .

בתחילת השבוע דווח כי הגה"צ רבי דב קוק שליט"א החמיר על עצמו ונכנס לבידוד מרצון. מה שהוביל לכך הוא, אדם המתפלל בקביעות במניין של הרב שהתגלה אחר כך כחולה.

חשוב לציין שהתפילות נערכו בחצר ובמניין מצומצם שלא עולה על עשרה אנשים וטרם לכניסת הנהלים האוסרים על קיום מניינים לחלוטין.

בימים האחרונים לאחר כמה ימי בידוד חש הרב שלא בטוב. אמנם, התסמינים הידועים שמאפיינים את הקורונה (שיעול וחום) לא הופיעו, אך מכיוון שהיה בסיס לדבר, הוחלט פה אחד ע"י אנשי המקצוע, שהרב בכל זאת יעבור את הבדיקה. הבדיקה בוצעה ע"י אנשי מד"א מתוך "דירת המסתור" שהוקצתה במיוחד עבור הרב לתקופת הבידוד שהרב לקח על עצמו כאמור. לאחר יממה הגיעו התשובות ובהם הבשורה על כך כי הרב אכן נושא את הנגיף.

מצבו של הרב הוגדר כ"קל" ע"י אנשי הרפואה, ומשכך הוחלט לאשפז את הרב ב"מסגרת ביתית". כמובן יחד עם מעקב על פי הנהלים.

מיד עם קבלת ההודעה נמסר לשניים מהגבאים כי עליהם להיכנס לבידוד באופן מיידי, וכעת הם שוהים בבידוד.

סביר להניח שלאחר חקירה מקיפה אנשים נוספים יתבקשו להיכנס לבידוד, אך ההנחה אומרת שמדובר במעט מאוד יחסית, בהתחשב בעובדה שהרב שהה בבידוד שבוע קודם.

בשיחה עם גורם בכיר בעיר נאמר: "מה שמרגיע בכל הסיפור הזה, קודם כל שהרב עצמו חש בטוב. ועוד יותר שהרב בודד את עצמו שבוע קודם, ובכך נמנעו עשרות נדבקים שבקלות היו הופכים למאות."

עוד אמר כי זהו בדיוק "איזהו החכם הרואה את הנולד" הקלאסי. וכולם צריכים ללמוד מכך, ולנהוג בימים אלו, באחריות יתירה".

שמו לתפילה: הרב דב הכהן בן שושנה בתושח"י.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *