התפשטות המוטציה: הציוץ שהבהיל את הרשת

ברשת החברתית יוצאים ומתריעים אישי תקשורת ומומחים מפני עליית התחלואה והתפשטות המוטציה.

ברשת החברתית יוצאים ומתריעים אישי תקשורת ומומחים מפני עליית התחלואה והתפשטות המוטציה. "חשוב מאד להבין את היקף ההתפשטות של הזן הבריטי", כתב פרופסר ערן סגל ממכון ויצמן, "לולא הזן, ייתכן שיכולנו לעבור את הגל הנוכחי בעזרת החיסונים וללא הארכת הסגר אבל איתו, יש מירוץ שמאד תלוי ברמתו הנוכחית. אם הזן עבר 1% מהמאומתים כיום (50 ליום), רק סגר הדוק יוכל לעצור אותו, כי גידול מעריכי גבוה ב-50% מתפרץ מאד מהר."

סגל הציג טבלאות בו הציג תרחיש שמבוסס על סגר נוכחי פחות יעיל מהשני, והפסקה זמנית בחיסונים באמצע ינואר אחרי חיסון 2 מיליון:ללא הזן הבריטי: 7000 מאומתים בשיא באמצע ינואר.

לדבריו, "עם נפיצות של הזן היום של 1%: 9000 מאומתים בשיא באמצע פברואר. עם נפיצות של הזן היום של 2%: 14000 מאומתים בשיא בסוף פברואר."

לסיכום הוא סבור, "אם הסגר יוארך בעוד שבועיים, אז נראה שניתן לצלוח את הזן הבריטי גם אם הנפיצות שלו כיום היא 2%."

העיתונאי עופר חדד צייץ בטוויטר ציוץ שעורר בהלה רבה: "אחד הרופאים שאני יותר מעריך הרים טלפון מוקדם יותר היום כדי להבהיר שהמצב דרעק. הוא אחד הקולות הכי מתונים מראשית המשבר ובאמת לא שמעתי את הקול שלו ככה: ״מתחתי אצלך בשידור ביקורת על הבהלה המיותרת, שזאב זאב יביא לשחיקת הקשב, אז הגענו לרגע. זה באמת זאב. תעבירו את המסר״ הנה אני מעביר."

מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר משה בר סימן טוב, כתב בטוויטר: "אני מקבל הרבה שאלות מחברים בעניין הלימודים. היום לא שלחנו את הילדים לבית הספר, למרות שהם פתוחים, בגלל העליה המשמעותית מאוד בתחלואה בארץ בכלל ובירושלים בפרט. אני חושב שמעולם התחלואה לא הייתה מפושטת כפי שהיא כעת".

 

 

 

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *