התפתחות מעניינת: קואליציה בכנסת בעד דחיית מיסים

קואליציה רחבה של 41 חברי כנסת קוראים לדחיית תשלומי מיסים של חודש מרץ!

בשעות האחרונות היום (22.4) מתחוללת דרמה של ממש בכנסת, החוצה חברי כנסת מהאופוזיציה והקואליציה, הקוראים למנכ״ל משרד האוצר שי באב"ד לדחות את תשלומי מע״מ ומס הכנסה (ניכויים) של חודש מרץ.

 

41 חברי כנסת מכל סיעות הבית, וביניהם יו״ר הסיעה הגדולה ח״כ מיקי מכלוף זוהר, ושישה יושבי ראש נוספים של סיעות , כבר חתמו על מכתב למנכ״ל משרד האוצר, וסבירות גבוהה שזו רק ההתחלה ויצטרפו חברי כנסת נוספים.

 

בשבוע האחרון אנו עדים לבקשות של חברי כנסת, שרי ממשלה, עסקים וראשי לשכות מקצועיות – לשכת רואי חשבון בראשות רו"ח איריס שטרק ולשכת סוכני הביטוח בראשות ליאור רוזנפלד לדחיית תשלומי מס הכנסה (ניכויים) ומע״מ של חודש מרץ הדרושים להיות משולמים עד ה- 23/4 וה – 27/4.

 

בין היתר, ביום ראשון האחרון הוגשה עתירה לבג"ץ כנגד משרד האוצר ורשות המיסים על ידי לשכת רואי החשבון, באמצעות עו״ד אייל נייגר עם טיעונים כבדי משקל  לגבי הצורך בדחייה של חודש בלבד לתשלומים עבור חודש מרץ.

 

הנזק שנגרם לעסקים בעקבות המשבר הוא רב, וכל עוד המענקים וההקלות נמצאים בתהליך והכסף עדין לא הגיע ברובו לעסקים, המצב הוא של מחנק אשראי ודחייה של חודש בלבד, תסייע באופן משמעותי. מדינות רבות נקטו בהקלה באמצעות דחיית תשלומי מיסים, אף במספר חודשים.

 

רו״ח איריס שטרק, נשיאת לשכת רואי חשבון בתגובה: "צר לי שבאוצר לא קשובים לעסקים ולצעד פשוט שיקל משמעותית. לא מדובר בהוצאה תקציבית אלא בהקלה נקודתית. מדובר במשבר מהגדולים שידענו, לא יעלה על הדעת שלא תבוצע דחיה של התשלומים לפחות בחודש ימים, בזמן שעסקים שטרם ״פגשו״ את כספי הסיוע, נמצאים בקשיי תזרים ובפירוש אין לעסקים מהיכן לשלם. תפקידנו כראשי ארגונים ביחד עם מקבלי ההחלטות ונבחרי הציבור הינו להילחם עבור העסקים שקורסים".

 

גורמים המעורבים בפעילות הפרלמנטרית מוסרים שהם לא זוכרים הסכמה כל כך רחבה של סיעות הבית מזה זמן רב, ואין ספק שרוה״מ והגורמים הבכירים במשרד האוצר יהיו מחויבים להבין את רחשי המשכן המשקפים את רחשי הציבור.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *