התרחיש האפוקליפטי של רה"מ: סגר לחצי שנה, אלפי מונשמים

נתניהו הודיע כי היציאה מהסגר תהיה הרבה יותר איטית ומדורגת מאשר בסגר הראשון, ואף עשויה להימשך כמה חודשים

ראש הממשלה הורה להיערך לתרחיש אפוקליפטי של טיפול ב-5000 חולים קשים בו זמנית לחורף. היעד שהציב נתניהו לאמצע אוקטובר: 3200 חולים קשה, ולטווח המיידי 1500.

נתניהו אמר בקבינט הקורונה כי יש סיכוי סביר לחיסוני קורונה בתוך חודשיים שלושה. בסביבת רה"מ מעריכים: מספר הנדבקים היומי ירד לכ-1,500 בעוד כ-4-3 שבועות – אז יחלו ההקלות באופן מדורג.

נתניהו הודיע כי היציאה מהסגר תהיה הרבה יותר איטית ומדורגת מאשר בסגר הראשון, ואף עשויה להימשך כמה חודשים. נתניהו אמר בקבינט הקורונה כי "אני רואה את הבקשות של השרים שרוצים להיות 'השוטרים הטובים', אבל בסוף האחריות היא עלי – לא אתן לתחלואה לעלות שוב אחרי שנוריד אותה". נוסף על כך, ראש הממשלה יערוך דיון מיוחד על היקף התחלואה בחברה החרדית.

מהקבינט יצאו הדלפות על ויכוח בין גנץ לנתניהו

נתניהו: אנחנו במצב שהסגר הנוכחי שלנו הוא פחות טוב ממרצ- אפריל. יש לנו בעיה. אנחנו צריכים להדק כרגע את הסגר.

גנץ: אני מציע כפי שסיכמנו שכל הצוותים ישבו ויביאו הצעה. הבעיה שלנו היא בשכנוע ולא בהידוק. מי שלא ממושמע עכשיו אם נהדק זה לא יעזור.

נתניהו: יהיה צוות ואבקש שתי חלופות. אם הסגר לא יעיל, אז לא נוכל לדבר על אסטרטגיית יציאה.

שטייניץ: צריך להדק ל-200 מטר או 100 מטר.

גנץ: אנחנו משגעים את הציבור.
נתניהו: אתה לא תגיד לי מה אנחנו משגעים או לא משגעים. מותר לראות את הנתונים ולשנות את ההתייחסויות. אם הסגר לא עובד הוא לא עובד
גנץ: צריך לשאול למה הוא לא עובד.
נתניהו: יש לנו בעיה. אומרת מירי יש יותר אנשים בתחבורה הציבורית.
גנץ: מה זה קשור ל-500 מטר או 100 מטר.

ו"ר וועדת החוקה יעקב אשר דורש ממשרד הבריאות כי עד לאחר החגים יגובש מתווה שיאפשר החרגה של כ-200 אלף המחלימים ממגבלות העבודה, ויאפיין אותם באמצעי זיהוי מיוחד, מה שעשוי לסייע בהנעת גלגלי המשק.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *