ה-FDA חוקר: חומר כימי משלשל גורם לתגובות אלרגיות לחיסון של פייזר

הדיווחים על תגובות אלרגיות באלסקה מגיעים לאחר שני מקרים דומים שדווחו בשבוע שעבר בבריטניה, המדינה הראשונה שאישרה את החיסון של פייזר.

מינהל המזון והתרופות (FDA) חוקר מספר מקרים של תגובות אלרגיות לחיסון נגד קורונה של חברת פייזר שדווחו במספר מדינות לאחר שהחל להינתן השבוע.

פיטר מרקס, מנהל מרכז ה- FDA להערכה ומחקר ביולוגיים, אמר לעיתונאים בסוף יום שישי כי התגובות דווחו ביותר ממדינה אחת מלבד אלסקה וכי ה- FDA בודק חמש תגובות.

"אנחנו עובדים יד ביד עם המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), ולמעשה עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם עמיתינו בבריטניה, שדיווחו כמובן על התגובה האלרגית. אני חושב שנבדוק את כל הנתונים שאנחנו יכולים בכל אחת מהתגובות הללו כדי לברר בדיוק מה קרה, ואנחנו מתכוונים גם לנסות להבין איזה רכיב של החיסון עשוי לעזור לייצר אותן" מרקס אמר.

״אני חושב שיש לנו בנקודה הזאת את האסטרטגיה הנכונה, עם הזמינות של טיפולים לתגובות אלרגיות קשות בהישג יד, ונמשיך לעקוב אחרי זה בצורה מעמיקה״ הוסיף.

מרקס אמר כי ה- FDA לא בטוח מה גורם לתגובות, אך ציין כי חומר כימי בשם פוליאתילן גליקול, אשר קיים בחיסונים המיוצרים על ידי פייזר ו- BioNTech וכן על ידי מודרנה "יכול להיות האשם." הוא הוסיף כי התגובה שחלק מהאנשים חוו יכולה להיות נפוצה יותר ממה שחשבו עד עכשיו.

"ברור שנעקוב מקרוב אחרי מה שקורה פה. אנו עובדים באופן מאוד צמוד עם ה- CDC בנושא, והיו פגישות בין ה- CDC וה- FDA פחות או יותר כל יום השבוע כדי לוודא שאנחנו מעקב צמוד אחרי מה שקורה", אמר.

הדיווחים על תגובות אלרגיות באלסקה מגיעים לאחר שני מקרים דומים שדווחו בשבוע שעבר בבריטניה, המדינה הראשונה שאישרה את החיסון של פייזר.

ההנחיה הנוכחית של ה- FDA אומרת כי יש לאשר למרבית האמריקאים הסובלים מאלרגיות ליטול את החיסון, אך על אנשים שקיבלו תגובות אלרגיות קשות לחיסונים אחרים להמנע מהחיסון. עוד נאמר ביום שישי כי על אנשים עם היסטוריה של תגובות אלרגיות קשות לכל אחד ממרכיבי החיסון של מודרנה להימנע מלקבל את החיסון.

״ה- FDA מתייחס ברצינות רבה לבטיחות המוצרים הרפואיים שאנו מאשרים, ובוודאי במסגרת חיסונים, זו אחת הסיבות שד"ר מארקס וצוותו, בשיתוף עם ה- CDC, הקימו מערכת מעקב חזקה מאוד להערכת בטיחות. אחד הדברים שה- FDA עושה מעולה ובצורה ייחודית לו, הוא באמת לרדת לשורש של אירועים כמו תגובות אלרגיות, כדי שנוכל להבין לחלוטין את הנסיבות וליידע טוב יותר את הציבור – וגם את החלטות הרגולציה שלנו ", אמר קומישנר ה- FDA, סטיבן האן.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *