וְשָׂמַחְתָּ • מה גורם לפוליטיקאים לשמוח? פרויקט חג מיוחד בצל נגיף הקורונה | חלק ראשון

מיוחד• בצל הקורונה הפוליטיקאים החרדים מש"ס ויהדות התורה חושפים כיצד הם מקיימים את מצוות החג בהידור

חג הסוכות מגיע אלינו בתום הימים הנוראים ובעיקרו מצווים בני ישראל לקיים את מצוות "ושמחת בחגיך" במשך שבעה ימים. כשנגיף הקורונה ממשיך להתפשט ברחבי ישראל והעם ספון בסגר שהולך ומתהדק, הקושי לקיים את "ושמחת בחגיך" הולך וגדל.

בכדי לעזור לגולשי 'אקטואליק' להתגבר על הקשיים ולקיים את מצוות השמחה בחג הסוכות – ביקשנו מהפוליטיקאים החרדים מש"ס ויהדות התורה לספר לנו כיצד הם מקיימים את מצוות החג בהידור.

בכל יום מימי חול המועד, נביא לכם את שמחת החג האישית של חברי הכנסת השונים, חלקם היו יצירתיים, חלקם האריכו בדברים וחלקם היו בלתי צפויים – פרויקט החג המיוחד של אתר 'אקטואליק'.

בראשית, בחרנו להביא לכם את דבריו של יו"ר ש"ס שר הפנים הנגב והגליל אריה דרעי, שבין ישיבת קבינט קורונה אחת לאחרת, מצא זמן לספר לנו על שמחת החג שלו. דרעי סיפר כי הוא מנצל את ימי החג כל שנה לארח מאות רבות של אורחים העולים לסוכתו, השנה יחגוג את החג יחד עם משפחתו הגרעינית בלבד.

פלאש 90

דרעי אמר בשיחה עם 'אקטואליק': "אני מאחל לכל עם ישראל חג שמח, וקורא לכולם להקפיד על איסור התקהלויות בחג ולציית להוראות הברורות של מועצת חכמי התורה, ובראשם מרן ראש הישיבה חכם שלום הכהן שליט"א, בתקופה קשה זו שנמנע מכולנו האפשרות של לארח בסוכה, נקים סוכת שלום, נתאחד כולנו יחד – עם ישראל זקוק לאחדות הזאת יותר מתמיד ושנזכה שנה הבאה ליישב בסוכת עורו של לוייתן".

פלאש 90

הבא בתור אחריו הוא יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יעקב פינדרוס מדגל התורה, שהצליח השנה סוף סוף לקבוע את מושבו במשכן הכנסת, ואף ניהל למופת את ועדת הכספים במשך ימים ארוכים בהם יו"ר מפלגתו נעדר.

ח"כ פינדרוס כהרגלו היה קצר וקולע ולא האריך במילים, ל'אקטואליק' סיפר על שמחת החג שלו כי "אין שמחה אלא בתורה. בחג, אפשר לקחת קצת מנוחה מהחיים הציבוריים, לשבת עם המשפחה בנחת וגם קצת ללמוד בשקט, מבלי להיות מוזנק לדיונים דחופים פתאומיים בכנסת. מאחל לכל בית ישראל חג סוכות שמח ושנזכה לגאולה השלמה בקרוב".

פלאש 90

הבא בתור הוא יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ יעקב מרגי ממפלגת ש"ס, שסיפר לנו על שמחת החג הפרטית שלו ואמר כי "ושמחת בחגך והיית אך שמח" דווקא השנה בה לא אוכל להזמין אורחים על שולחני לחג הסוכות, אקיים את מצוות השמחה בשמחת החג עצמה".

ח"כ מרגי הוסיף ופירט "לחסות בצל הסכך מוקף בארבע דפנות הסוכה צילא דמהימנותא, תוך חוויה עצומה של ארעיות האדם בעולם הזה, ולהגיע מתוך כך לשמחה האמיתית בראיית טובות שעושה עמנו הקב"ה, לשמוח עם בני המשפחה הגרעינית והקרובה – אותם אלו אשר במרוצת השנים חסרו אותי יותר מכולם בהכרח עבודתי הציבורית למען הכלל".

לסיום אמר ל'אקטואליק' כי "שמחת החג תהיה בלימוד משותף בדברי תורה וחיזוק באמונה בה' יתברך מתוך שמחה והודאה על כל הטובות שעושה עמנו תמיד, דווקא מתוך תחושת הסגר והצמצום נצליח להגיע לשמחה שלימה ואמיתית בחג הסוכות, אך שמח".

פלאש 90

אחרון חביב לפרק הנוכחי הוא יו"ר הועדה לפניות הציבור של הכנסת ח"כ יעקב טסלר, נציגה השני של סיעת ויז'ניץ' באגודת ישראל, שסיפר לנו על שמחת החג שלו ואמר כי "ידועה אמרת חז"ל: "מי שלא ראה שמחת בית השואבה לא ראה שמחה מימיו". כמדומני, התיאור הכי קרוב לכך, אלו אירועי שמחת בית השואבה בסוכתו של מורי ורבי מרן האדמו"ר מויזניץ. מי שלא חווה זאת לא יבין. השמחה האדירה יחד עם קהל האלפים, פורצת גבולות ומפילה כל המסכים. היא מפיחה רוח חיים חדשה בכל אחד ומעלה אותו טפחיים מעל פני האדמה".

פלאש 90

לסיום הוסיף "השנה, בשל המצב, נכניס כל אחד את השמחה הביתה. חג הסוכות הוא 'זמן שמחתנו'. זו ההזדמנות לשבת יחד עם כל בני המשפחה בבית, להתאחד ולהתעלות. אין שמחה גדולה מזו, בהיבט האישי. משך כל השנה ובפרט בתקופה זו, אני כמעט ולא רואה את הבית ואת המשפחה הקרובה. בשבילי, שבוע שלם בבית עם המשפחה והילדים, בו אפשר לשכוח מכול העיסוקים והטרדות, אין משהו יותר משמח מכך. זו שמחת חג אמיתית, ארבעת המינים מסמלים את האיחוד של כל הגוונים בעם ישראל. מי יתן וייפסק הקיטוב והשנאה בעם. כי עם אחד אנחנו. חג שמח".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *