וְשָׂמַחְתָּ • מה גורם לפוליטיקאים לשמוח? פרויקט חג מיוחד בצל נגיף הקורונה | חלק שני

מיוחד• בצל הקורונה הפוליטיקאים החרדים מש"ס ויהדות התורה חושפים כיצד הם מקיימים את מצוות החג בהידור

חג הסוכות מגיע אלינו בתום הימים הנוראים ובעיקרו מצווים בני ישראל לקיים את מצוות "ושמחת בחגיך" במשך שבעה ימים. כשנגיף הקורונה ממשיך להתפשט ברחבי ישראל והעם ספון בסגר שהולך ומתהדק, הקושי לקיים את "ושמחת בחגיך" הולך וגדל.

בכדי לעזור לגולשי 'אקטואליק' להתגבר על הקשיים ולקיים את מצוות השמחה בחג הסוכות – ביקשנו מהפוליטיקאים החרדים מש"ס ויהדות התורה לספר לנו כיצד הם מקיימים את מצוות החג בהידור.

בכל יום מימי חול המועד, נביא לכם את שמחת החג האישית של חברי הכנסת השונים, חלקם היו יצירתיים, חלקם האריכו בדברים וחלקם היו בלתי צפויים – פרויקט החג המיוחד של אתר 'אקטואליק'.

פלאש 90

היום, בחרנו לפתוח עם יו"ר יהדות התורה שר הבינוי והשיכון עד לאחרונה ח"כ יעקב ליצמן, שרגע לפני התקדש החג פינה מזמנו על מנת לספר לנו על שמחת החג הפרטית שלו. ח"כ ליצמן פתח ואמר:

"משמח אותי בחג הזה לראות את כמויות החסד והעזרה ההדדית שאנשים עושים עם זולתם, בפרט הסיוע שניתן לנדבקים בקורונה השוהים במלוניות ובבידוד. מי כעמך ישראל".

ליצמן שמיד אחרי החג צפוי לחזור ולשמש כסגן שר במשרד השיכון הוסיף ואמר ל'אקטואליק': "בימים לא פשוטים אלה, בהם לא נוכל להתפלל ולחוג את חג הסוכות זמן שמחתנו כרגיל וכבכל שנה, אני פונה לכלל הציבור לגלות אחריות אחד לצרכי חברו, להגביר אחדות ואחווה, ולהקפיד על שמחת הלב ובקרב המשפחה. לשמור על סדר היום ככל הניתן במסגרת ההנחיות, ונתפלל לבורא עולם שיביא קץ וסוף למגיפה ויסיר מאיתנו כל חולי".

פלאש 90

מיד אחריו שוחחנו עם יואב בן צור סגן שר הפנים הפריפריה הנגב והגליל מטעם סיעת ש"ס, שסיפר לנו בקצרה על שמחת החג הפרטית שלו: "בחג הסוכות יש את ההזדמנות לחסות בצילא דמיהמנותא, להסתופף בצילם של האושפיזין הקדושים ולקיים מצווה בכל רגע ורגע שיושבים בסוכה".

בן צור הוסיף: "החג הזה לא נצא לשמחות בית השואבה אבל נשמח בזמן המיוחד שיש לנו עם המשפחה, נהנה מהלימוד בסוכה ונתפלל לאחדות לבריאות ולגאולה השלמה".

פלאש 90

מסיעת דגל התורה בחרנו את יו"ר ועדת חוקה ח"כ יעקב אשר שעסוק מאוד בימים אלה באישור תקנות הקורונה בכנסת לאחר אישור הממשלה, בין דיון לדיון הצלחנו לשמוע ממנו על שמחת החג הפרטית שלו, בשיחה עם 'אקטואליק' אמר ח"כ אשר כי "מצוות "ושמחת בחגך" כוללת את חובת האיש לשמוח עם משפחתו, והשנה גם אני כמו כלל ישראל, אהדר בזה יותר מתמיד, כשאקיים את שמחת החג בצל המשפחה המצומצמת".

ח"כ יעקב אשר הוסיף ואמר: "זה לא קל אבל זו חובתנו כיהודים שאמונים יותר מכל על חובת שמירת החיים שהעניק לנו השם יתברך, עוברת עלינו תקופה מאתגרת, הכל שונה ממה שהורגלנו, וכך גם שמחת החג, הקבלת פני רבותינו ברגל, שמחות בית השואבה, הכל משתנה, אבל את מצוות ה"ושמחת" עם המשפחה אפשר וצריך לקיים גם השנה בהידור. חג שמח לכולם".

פלאש 90

משולם נהרי סגן שר הרווחה מטעם סיעת ש"ס סיפר לנו על שמחת החג הפרטית שלו ואמר: "מה שמשמח אותי זו הידיעה שעד כניסת החג, נעשו כל ההכנות והושלמו כל היערכויות למתן מענה מקיף לבני הנוער בפרוייקט נוח"מ (נוער חרדי מנותק) כדי שנהיה מוכנים לעת החזרה לשגרה".

סגן השר נהרי קורא לציבור לשמור על כללי הזהירות מפני הנגיף וכרגיל מסיים בדבר תורה ברוח הדברים ששמע ממרן רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל: "ארבעה מינים ניטול בחג הסוכות כנגד ארבעה סוגים בעם ישראל, כאשר המשובח מבינהם הוא האתרוג, המייצג את השלמות בתורה במצוות ובמעשים טובים, אם כן מדוע אין אנו מברכים על האתרוג אלא מברכים על נטילת לולב?".

פלאש 90

לסיום הוסיף "הסביר רבנו זי"ע ואמר, הלולב שמייצג את זה שמתעלה בתורה ובכל זאת לא שוכח את אלו שלא זכו לכך, הוא אינו מתנתק מהם אלא מחבר אותם אליו, קושר את עצמו אליהם וזה מה שהקב"ה רוצה ולכן מברכים דווקא עליו, שנזכה כולנו לשמוח בשמחת בית השואבה בבניין בית המקדש במהרה בימינו אמן".

אחרון חביב לפרק זה, ח"כ אוריאל בוסו מטעם סיעת ש"ס שסיפר ל'אקטואליק' על שמחת החג האישית שלו: "חג הסוכות מהחגים אהובים על עם ישראל וגם עליי באופן אישי, רצה הבורא והשנה כמו החגים האחרים שעברנו זה התחיל בפסח והמשיך לשבועות וראש השנה וכעת סוכות חג של שמחה ברוב עם הדרת מלך הקורונה כאן גרמה לנו לשנות הרגלים מנהגים במגוון תחומים".

ח"כ בוסו הוסיף: "כיהנתי כ14 שנה מ"מ ראש עיריית פתח תקוה נכנסתי לכנסת לא בתקופה רגילה אני חייב להגיד שהמעברים הם חדים זה מצריך המון שעות עבודה יצירתיות והכי חשוב זה מתן דגש על מענה לאלו שאין מי שישמע אותם ואת מצוקתם, חג סוכות עבורי ברמה המשפחתית השנה הוא משהו אחר לגמרי, קודם כל לראשונה התווסף לסוכה שלנו נכד ראשון אוריאל נ"י, את 2 בניי שנכנסו לסגר של 6 שבועות מיוזמתם ע"פ מתווה הקפסולות בהיכלי הישיבות לא ראיתי, לא היינו עדיין יחד סביב שולחן אחד גרעיני".

לסיום הוסיף כי "השנה חג הסוכות יאפשר לי ולרעייתי גם את הזמן איכות הזה בסוף הם גיבורי החיל שראויים לכל הערכה כשבחוץ הם מותקפים בדרגת ההסתה הכי גבוהה שידע המגזר החרדי, אני חושב שחייב לחזק אותם על הצעד והמסירות נפש של 6 שבועות בלי יציאה מקפסולה בישיבה. ברצוני לאחל לעם ישראל שביחד ע"י נתינה בפרט בימים קשים אלו ננצח גם את הנגיף גם את ההסתה ונחזור לימים טובים ושמחים יותר שאזכה בשליחותי לגעת בכלל האוכלוסיות והמגזרים מתוך סייעתא דשמיא. ושנזכה לשבת בסוכת עורו של לויתן ותוסר המגפה מנחלתנו אכי"ר".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *