וְשָׂמַחְתָּ • מה גורם לפוליטיקאים לשמוח? פרויקט חג מיוחד בצל נגיף הקורונה | חלק רביעי

מיוחד• בצל הקורונה הפוליטיקאים החרדים מש"ס ויהדות התורה חושפים כיצד הם מקיימים את מצוות החג בהידור

חג הסוכות מגיע אלינו בתום הימים הנוראים ובעיקרו מצווים בני ישראל לקיים את מצוות "ושמחת בחגיך" במשך שבעה ימים. כשנגיף הקורונה ממשיך להתפשט ברחבי ישראל והעם ספון בסגר שהולך ומתהדק, הקושי לקיים את "ושמחת בחגיך" הולך וגדל.

בכדי לעזור לגולשי 'אקטואליק' להתגבר על הקשיים ולקיים את מצוות השמחה בחג הסוכות – ביקשנו מהפוליטיקאים החרדים מש"ס ויהדות התורה לספר לנו כיצד הם מקיימים את מצוות החג בהידור.

בכל יום מימי חול המועד, נביא לכם את שמחת החג האישית של חברי הכנסת השונים, חלקם היו יצירתיים, חלקם האריכו בדברים וחלקם היו בלתי צפויים – פרויקט החג המיוחד של אתר 'אקטואליק'.

רגע לפני סיומם של ימי חול המועד סוכות אנו פותחים את הפרק הרביעי בפרויקט עם שר הדתות מטעם ש"ס הרב יעקב אביטן ועם סגן שר החינוך מאיר פרוש מאגודת ישראל. ראשון שוחחנו עם הרב אביטן שהרבה להסביר ולספר על שמחת החג הפרטית שלו: "משימת הקירוב היא משימת חיי, כך אני פועל כבר מגיל 18 כשהתמניתי לרב מושב. ראיתי כמה העם שבשדות עורג משתוקק למגע ולאכפתיות, וכשאתה מתמסר לציבור אתה רואה כמה הוא נפתח ומוכן לקבל את דברי ההתעוררות והחיזוק וכיצד כל המחיצות נופלות. בכל השנים הללו זכיתי להיכנס לתיכונים ולמקיפים ולמוסדות החינוך הממלכתיים באזור אשקלון, לומר לתלמידים דברי תורה ולהתקבל באהבה אצל כולם".

הרב אביטן הוסיף: "כך גם בחג הסוכות, נהגתי לארח קבוצות של צעירים בסוכה, רובם עם עגילים, שרים ביחד ומרגישים את היהדות המקרבת. זהו למעשה מהותו של חג הסוכות בו אנו נוטלים את ארבעת המינים ויודעים, כי לא די באתרוג ובלולב ובהדס אלא אתה מוכרח לצרף גם ערבה. כי גם אם נראה לך שאותם יהודים אין להם טעם ולא ריח כביכול, כשאתה מאגד אותם ביחד אתה ולקרב אותם אליך – פתאום רואה איך הם הופכים למצווה אחת גדולה".

לסיום אמר כי "לכן, גם השנה, כשכולנו נשב בסוכה עם משפחתנו הגרעינית בגלל הסגר, האושפיזין שלנו יהיו היהודי הפשוטים. נכניס אותם אל הלב, נשמח איתם, נרגיש קרובים אליהם ונאגד אותם אלינו, כך נוכל לקיים את המצווה בהידור ונזכה ל"ופרוש עלינו סוכת שלומך" מתוך בריאות איתנה ושנה טובה".

פלאש 90

מיד אחריו שוחחנו עם יו"ר סיעת שלומי אמונים בכנסת מאיר פרוש המכהן בתפקיד סגן שר החינוך מטעם יהדות התורה, שסיפר לנו אודות שמחת החג האישית שלו: "הדבר שהכי משמח אותי זה עצם העבודה שמדובר בחג של שמחה "ושמחת בחגך", כשהתורה מצווה אז אתה באופן טבעי נמצא במצב של שמחה. ה'שפת אמת' אומר שלא אומרים מועדי שמחה אלא "מועדים לשמחה", כי חג הסוכות זה הזמן שאתה יכול לשאוב שמחה שיהיה לך לכל השנה, זה חג שאתה אוגר בו שמחה".

סגן השר הוסיף ואמר: "גם כשאנחנו נמצאים במצב של קורונה, אין לי ספק שהציבור יימצא את הדרך להיות במצב של שמחה, עם כל הצער והעצב והאי נוחות שמתקשר למצב הזה. עצם העובדה, שאנחנו רואים את כל עם ישראל נמצא בשמחה וכל אחד מחפש להיות בשמחה, זה הזמן שכולם עושים הכל כדי להיות בשמחה וזו השמחה של חג הסוכות".

לסיום הוסיף: "אני מאחל לעם ישראל, שמחת חג, שמחות לכל השנה. להיות במצב שתמיד שמחים, שהימים של חג הסוכות יביאו לנו את הכוח לאגור את השמחה, לכל השנה. שיהיה לנו חג שמח".

פלאש 90

הבא בתור הוא איציק כהן סגן שר האוצר מטעם ש"ס שתחילה איחל רפואה שלמה למרן הגר"ח קנייבסקי ולאחר מכן סיפר על שמחת החג שלו: "את החגים אני מעביר בביתי בחיק משפחתי ובלימוד בסוכה. השנה בגלל המצב, אשהה בבית בצורה מצומצמת מאד, ואחגוג את החג יחד עם האושפיזין".

לדברי סגן השר: "בסמוך לכניסת החג הייתה לי הזכות לטפל בתקציב בישיבות במאמץ גדול להעביר את תשלום לעולם התורה במיידי . בברכת ״השקיפה ממעון קדשך מן השמים וברך את עמך את ישראל ואת האדמה אשר נתת לנו כאשר נשבעת לאבותינו ארץ זבת חלב ודבש״ בתפילה לימים טובים יותר לבריאות ולגאולה שלמה בריאות איתנה. ונשמרתם מאוד לנפשותיכם. מאחל לכל עם ישראל חג שמח תזכו לשנים רבות".

אחריו שוחחנו עם נציגה השני של הסיעה המרכזית באגודת ישראל ח"כ אליהו חסיד שאמר ל'אקטואליק': "מאחלים חג שמח ובריא לכל כלל ישראל, וברכת רפואה שלמה והחלמה מהירה לאלפי החולים ובמיוחד למרנן ורבנן האדמו"רים מקרלין, מקרעטשניף ולמרן הגאון רבי חיים קנייבסקי שליט"א שיאריכו ימים על ממלכתם בבריאות הגוף. סוכות זה זמן שמחתנו, זו מצוות עשה, ויש לזכור ולהתאמץ לשמוח בכל מצב ובכל מקום, למרות הקשיים והמגבלות".

ח"כ חסיד הוסיף: "השמחה שלי היא כשאנחנו מצליחים לסייע לפונים אלינו כל אחד והצורך שלו, ובמיוחד כעת בקשיי הקורונה והמסתעף מהם, עד כניסת החג ממש. זה נותן סיפוק וכוח. כאמור סוכות זה זמן שמחתנו, וההפוגה היחסית מהמולת הפוליטיקה והמהומה בכנסת לטובת שמחת חג עם בני המשפחה הגרעינית, היא כשלעצמה מוסיפה שמחה. אני מאחל לכל עם ישראל שיזכו לשמוח בשמחת החג בשמחה שלמה ואמיתית, תוך הקפדה על הנחיות הבריאות ושמירה מפני הידבקות, לשכוח מהקשיים והמגבלות ולהתעמק במצוות היום ובמשמעותן".

אחרון חביב ח"כ יוסי טייב ממפלגת ש"ס שסיפר על שמחת החג האישית שלו ואמר:

"עיצומו של החג בחיק המשפחה זוהי שמחה גדולה וזה הזמן לראות את בני ביתי וילדיי האהובים, אבל מעבר לכך השמחה פורצת כשאתה מגיע לחג עם ידיעה שעזרת להמון אנשים ופתרת בעיות במגוון נושאים שהגיעו ללשכתי אנשים שהיו צריכים להיכנס לישראל או לצאת ממנה מסיבות המוניטריות ,הקושי של משפחות שמבודדות או חולות קורונה והורדת אבן מעל ליבם כשמצאו אוזן קשבת וטופלו על ידי ועל ידי צוות לשכתי, אין לי ספק שנמשיך במשך החג לטפל במאות פניות כאלו ואחרות, וזו שמחתי האמיתית, ומאחל לעם ישראל חג שמח ומועדים לשמחה ושהקב"ה יפרוס עלינו סוכת רחמים ושלום, וברחמיו המרובים יוציאנו מאפילה לאורה, ובהזדמנות הזו אני פונה לציבור הרחב: אנא, בכל לשון של בקשה תהיו זהירים ותשמרו על ההנחיות כהוראת מרנן ורבנן חברי מועצת חכמי התורה ושומע להם ישכון בטח, אכי"ר".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *