יוזמה בליכוד: שרי הממשלה יהיו מחויבים בתעודת בגרות – ראש הממשלה יחויב בתואר ראשון

"שרים חסרי השכלה מהווים דוגמא רעה לילדי ישראל"

נאמני ארץ ישראל בליכוד פונים לכל חברי הכנסת, מהקואליציה ומהאופוזיציה, בקריאה לתקן את חוק יסוד הממשלה ולהכליל בו דרישות השכלה מינימליות משרי הממשלה – תעודת בגרות או השכלה תורנית מקבילה. ראש הממשלה יהיה מחויב בתואר אקדמי ראשון לפחות או השכלה רבנית דומה.

עו"ד אביעד ויסולי, יו"ר נאמני ארץ ישראל בליכוד:
"לא יעלה על הדעת כי כל פקיד זוטר במשרדי הממשלה מחויב להציג תעודת בגרות לפחות, ואילו השרים הממונים על משרדים המכילים אלפי עובדים ותקציביהם מגיעים למיליארדי ₪, לא יהיו מחויבים בהשכלה מינימלית.

ההשכלה יכולה להיות כללית או תורנית. העם היהודי הוציא מתוכו מדענים דגולים ורבנים נודעים לא פחות בחריפותם ובכושר הניתוח שלהם, הנובע משנות לימודים רבות.

שרים חסרי השכלה מהווים דוגמא רעה לילדי ישראל. מערכת החינוך דורשת מילדי ישראל ללמוד, להיבחן ולהתקדם. אז משרי הממשלה לא נדרוש זאת?
דרישות השכלה מינימליות הן תנאי סף כמעט לכל משרה. מורים, עובדים סוציאליים ומנהלים זוטרים בשרות הציבורי, המשתכרים לעיתים שכר המינימום, מחויבים להציג תואר ראשון כתנאי לקבלת המשרה. איך יתכן שהשר האחראי עליהם, המרוויח עשרות אלפי ₪ לחודש, אינו מחויב לאותם תנאים, לכל הפחות? בורות לא יכולה להוביל מדיניות!

זאת ועוד: שרים מייצגים את מדינת ישראל בעולם. הם משתתפים בכנסים, נואמים בפני פורומים בינלאומיים, נפגשים עם שרים מקבילים ואף עם ראשי מדינות ופרלמנטים. שר חסר השכלה נראה עלוב בפורומים הבינלאומיים, וחוסר השכלתו מקרינה באורח שלילי על תדמיתה של מדינת ישראל כולה, קל וחומר של העם היהודי, הנודע כעם הספר.

ראש הממשלה, האחראי על תקציב המדינה של מאות מיליארדי ₪, על הצבא ומערכת הביטחון, מערכי החוץ, הכלכלה, החינוך והחקיקה, חייב להיות בעל תואר ראשון לפחות. לא זו בלבד שעליו להוות דוגמא ומופת לילדי ישראל, אלא העדר השכלה עלול להפוך אותו לשבוי של פקידים ו"יועצים" שיתמרנו אותו כרצונם תוך ניצול בורותו.

אנחנו קוראים ליו"ר הכנסת ולכל חברי הכנסת, אשר מדינת ישראל יקרה לליבם והם רואים את עצמם כמנהיגיה, לתקן לאלתר את חוק יסוד: הממשלה ולקבוע רף השכלה מינימלי לשרי הממשלה ולעומד בראשה. זה חשוב למדינת ישראל, לכנסת ישראל, לממשלת ישראל, ליחסי החוץ של ישראל, ומעל לכל – לאמון הציבור בשרי הממשלה ובעומד בראשה."

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *