"וכל הגולה כמדורת אש" ההפגנות של הפלג מגיעים גם לבני ברק

ביום שלישי בשבוע שעבר הפגינו בעיר ירושלים אנשי הפלג. ההפגנה החלה בצומת הרחובות יפו-שרי ישראל, והתרחבה בהמשך אל הכניסה לעיר מתחת לגשר המיתרים

אנשי הפלג הירושלמי, צפויים להתאסף היום (ראשון) בשעה 15:30 אחר הצהריים בעיר בני ברק למחאה נחושה נגד מעצרו של תלמיד הישיבה שלום שכנא רוטנברג שנעצר על ידי רשויות הצבא בסיוע המשטרה האזרחית אל הכלא הצבאי וזאת עקב התעקשותו לשמור על הקביעה הדתית האוסרת לשתף פעולה עם חוק הדורש מסירת מכסות ויעדים מקרב תלמידי הישיבות לידי הצבא.

במקביל, מידי יום מתקיימים הפגנות הזדהות ספונטאניות סמוך לחומות כלא 4, שם שוהה הבחור, כזכור, בית המשפט הצבאי האריך את מעצרו של הבחור עד לתאריך ט"ו בשבט, הדיונים המשפטיים בעניינו יחלו כבר ביום שני השבוע בבית המשפט הצבאי ביפו.

ביום שלישי בשבוע שעבר הפגינו בעיר ירושלים אנשי הפלג. ההפגנה החלה בצומת הרחובות יפו-שרי ישראל, והתרחבה בהמשך אל הכניסה לעיר מתחת לגשר המיתרים. למרות האלימות הברוטאלית והאכזרית של המשטרה, ההפגנה נמשכה עד שהגיעה ההודעה הרשמית על 'ויחזור לתלמודו'.

מנהיג הפלג הגאון רבי אשר הכהן דויטש שליט"א התייחס גם הוא לחקיקת חוק הגיוס המתוכנן, שאמורה להיות קשה מקודמתה ואמר כי היא אמנם לא תשפיע על החרדים שמתעלמים כבר כיום מהדרישה השלטונית לגיוס בני ישיבות, אך "לציבור הכללי זה נוגע, וככל שאנחנו מעוררים את זה יותר, הדבר משפיע גם על אחרים שכשיגיע הנסיון הם יעמדו בו". והוסיף כי "הקורונה השכיחה את כל הדברים, וגם הנושא של גזירת הגיוס קצת נשכח, ולכן יש חשיבות גדולה כעת לעורר את הנושא במשנה תוקף".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *