ומי תקף את הסכם הרגיעה? גדעון סער

"הפסקת אש נעדרת הישגים", כך טוען חבר הכנסת גדעון סער מהליכוד, שהעביר ביקורת על הסכם הרגיעה עם חמאס. לדבריו, "המערכה לא נמנעה אלא נדחתה"

אופוזיציה מבית: חבר הכנסת גדעון סער (הליכוד) מתח הבוקר ביקורת על הפסקת האש בין ישראל לארגוני הטרור: "הפסקת-האש, בנסיבות בה הושגה, נעדרת הישגים לישראל".

סער הוסיף: "טווחי הזמן בין סבבי ההתקפות האלימות על ישראל ואזרחיה הולכים ומתקצרים וארגוני הטרור בעזה מתעצמים ביניהם. המערכה לא נמנעה אלא נדחתה".

גם יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ בצלאל סמוטריץ' תקף את ההחלטה לנצור את האש. "המערכה בעזה היתה חייבת להסתיים בשבע מאות מחבלים הרוגים (אחד על כל טיל שנורה על ישראל) ובנזק פיזי אדיר לחמאס – כזה שייקח להם שנים להתאושש ממנו ולהעלות על דעתם לתקוף שוב".

"אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו מיליון וחצי אזרחי הדרום במקלטים כל כמה שבועות", אמר סמוטריץ'.

יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, אמר כי "כמעט 700 שיגורים לשטח ישראל, נפגעים ופצועים רבים וארבעה הרוגים – כולם תוצר של אובדן ההרתעה – מסתיימים בכניעה נוספת לסחטנות חמאס וארגוני הטרור.

"כל מה שעשתה הממשלה, פעם נוספת, הוא להניח לפתחנו את המערכה הבאה", טען גנץ.

הרמטכ"ל ושר הביטחון לשעבר, משה יעלון (כחול-לבן) כתב בטוויטר: "אכן, ההרתעה (של החמאס והג׳יהאד האיסלאמי) שוקמה. הרוצחים מעזה קובעים אם ואיך יחיו אזרחי מדינת ישראל, פועלים כרצונם וגובים דמי חסות. נתניהו נכנע שוב לסחטנות הטרוריסטים וקונה שקט זמני, רק בעבור הישרדותו הפוליטית. נתניהו מגן רק על נתניהו ומפקיר שוב את ביטחון אזרחי ישראל בידי מרצחים צמאי דם. נתכונן לסבב הבא".

ח"כ יאיר לפיד, מראשי כחול-לבן כתב גם הוא: "נתניהו השתמש בתושבי הדרום כשכפ"ץ בדרך לכניעה מוחלטת מול החמאס. נתניהו לא יפתור את הבעיה בעזה. אין לו את האומץ המבצעי והפוליטי כדי לעשות זאת. המינימום שהוא צריך לעשות זה להסביר לאזרחי ישראל את המצב אבל אפילו את זה אין לו אומץ לעשות".

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *