ועדת היתרים דחתה את בקשת רה"מ לקבל אישור למימון הוצאותיו המשפטיות

ראש הממשלה נתניהו לא סיפק נתונים על יכולותיו הפיננסיות, בניגוד לעמדת הוועדה. ולכן, מסלול ההלוואה, שרה"מ ביקש אישור אליו ממבקר המדינה, תקוע בשלב זה

הוועדה למימון היתרים במשרד מבקר המדינה דחתה הבוקר באופן סופי את בקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו לקבל אישור למימון הוצאותיו המשפטיות ממקורביו, זאת לאחר שנתניהו לא סיפק נתונים על יכולותיו הפיננסיות, בניגוד לעמדת הוועדה.

אמש ניסה ראש הממשלה לקבל דחייה נוספת ל-30 יום טרם תקבל הוועדה החלטה בנושא, ותלה את הנימוק לבקשתו בבחירות בספטמבר ובתהליך לבקשת ההלוואה, שאותו הוא מנהל מול המבקר עצמו. אלא שבקשתו נדחתה. "הוועדה כותבת שהבקשה שהוגשה ברגע האחרון אינה מקובלת עליה", צייץ דובר משרד המבקר שלמה רז בטוויטר.

למעשה, משמעות החלטת הוועדה הבוקר היא בין השאר שראש הממשלה צריך להשיב 300 אלף דולר וחליפות, שכבר קיבל ממקורבו. בהודעתה אומרת הוועדה כי על כל הגורמים האחראים – כשהכוונה ככל הנראה ליועץ המשפטי לממשלה – לדאוג שנתניהו ימלא את הדרישה בזמן סביר.

בעקבות הודעת ועדת ההיתרים, מהתנועה לאיכות השלטון נמסר בתגובה: "אחרי חודשים ארוכים של תעלולים משפטיים חסרי תום לב, הטעיית הציבור והתעלמות מהחלטת ועדת ההיתרים ומפסיקת בג"ץ, הגיע הזמן שהגורמים הרלוונטיים יגידו לראש הממשלה נתניהו 'עד כאן'. אנו קוראים ליועץ המשפטי לממשלה ולמבקר המדינה לפעול לאלתר להשבת הכספים שנלקחו שלא כדין".

גם מסלול ההלוואה, שנתניהו ביקש אישור אליו ממבקר המדינה מתניהו אנגלמן, תקוע בשלב זה. המבקר התנה את מתן ההלוואה באישור היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. אלא שב'כאן חדשות' בדקו ומצאו שאין פנייה ליועץ בעניין.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *