ועדת הכנסת הוקמה והתכנסה – ניסנקורן היו"ר

מליאת הכנסת אישרה את הקמת ועדת הכנסת ברוב של 60 תומכים וללא מתנגדים, לאחר שהקואליציה החרימה את הדיון. ח"כ לפיד: "פעם אחר פעם באנו הנה בידיעה שנפסיד הצבעות אבל באנו מתוך כבוד לבניין הזה". ח"כ הורוביץ: "ראש הממשלה, שחרר את מדינת ישראל מלפיתת החנק המשפטית שלך". ח"כ אחמד טיבי: "תכנית טראמפ היא נייר עמדה של מועצת יש"ע".

 

מליאת הכנסת אישרה את בקשת הוועדה המסדרת להקמת ועדת הכנסת ברוב של 60 תומכים ללא מתנגדים, זאת לאחר שחברי גוש ה-55 בחרו להחרים את הדיון ונעדרו מהמליאה.

יו"ר הוועדה מסדרת ח"כ אבי ניסנקורן הציג את הבקשה ואמר: "המחזה שאנחנו רואים עכשיו שחברי הקואליציה מחרימים את ישיבת המליאה הוא חסר תקדים בהחרמה של קואליציה ישיבת מליאה, זה בטח לא לכבוד הכנסת וביזוי הכנסת. חבל שכך נוהגים חברי הקואליציה, מותר גם להפסיד בהצבעות. בנוסף, בחודשים האחרונים מעבר לקמפיין החסינות של נתניהו אנחנו ראינו קמפיין נגד בתי המשפט נגד המשטרה נגד המערכת שבעצם אחראית על אכיפת החוק במדינת ישראל. אני חושב שהציון דרך הזה שעברנו בחודשים האחרונים זה שפל שאליו הגיעה מדינת ישראל בהובלתו של רוה"מ. אני מאוד מקווה שאנחנו נראה שינוי גישה וכחול לבן תעמוד כחומה בצורה למען שלטון החוק."

ח"כ יאיר לפיד: "חמש שנים אנחנו יושבים פה, מפסידים הצבעה אחרי ההצבעה. דברים שקדושים בעיניי כמו ביטול השוויון בנטל, ביטול לימודי ליבה בחינוך החרדי, חוק המרכולים שאומר שבאים אלינו הביתה להגיד לנו מה לעשות, ביטול הגדלת הממשלה, חוק ההמלצות, חוק מימון הפריימריז. פעם אחרי פעם באנו הנה בידיעה שנפסיד הצבעה על דברים שיקרים לליבנו שבשבילם אנחנו בפוליטיקה, אבל באנו מתוך כבוד לבניין הזה, מתוך כבוד להליך הדמוקרטי, מתוך כבוד לצד השני ,לזה שיש אנשים שחושבים אחרת. פעם אחת בהצבעה פרוצדורלית הם האמורים להפסיד וכל הכיסאות הריקים האלה נסו מן האולם, מפני שזה כבר לא ממשלה ולא קואליציה זה גוף שמיועד רק לדבר אחד – לענייניו המשפטיים של מי שהחל מהיום בבוקר שמו בישראל הנאשם בנימין נתניהו."

ח"כ אחמד טיבי: "היום קמנו למציאות חדשה, מתברר שהדמוקרטיה נשארה ללא סלע קיומנו. זהו יום שחור, יום עצוב לדמוקרטיה, אבן יסוד הייתה ואיננה עוד. אני משתתף בצערו של אבי הדמוקרטיה המודרנית שמשכנו עבר מבלפור לבית המשפט המחוזי, והוא יהיה שם אורח מתמיד. איך מתנהג האיש הזה? איך הוא חושב לעשות מהליכים דמוקרטיים וחוקים וחוקתיים פלסטלינה? אבל איך משתף איתו פעולה הנשיא ההוא, ערב הדחה, ומתערב באופן בוטה בבחירות. לא רק מציג תוכנית שהיא נייר עמדה של מועצת יש"ע, אלא מתערב בתזמון הצגת התכנון את התוכנית בזמן קיום הדיון על הקמת ועדת הכנסת, דבר כזה עוד לא היה. מיזם משותף של חשודים."

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *