ועדת הכספים אישרה: הדלק יוזל החל מהלילה

ההפחתה הינה בגובה 50 אגורות לליטר בנזין וסולר במחיר הסופי לצרכן, והיא תחול לתקופת הרבעון השני של השנה. לעניין הסולר תחול ההפחתה לחודשיים, ולעניין הבנזין ל-3 חודשים וחצי

ועדת הכספים בראשות ח"כ אלכס קושניר, אישרה היום (ד') את תקנות מס רכוש וקרן פיצויים (שיעור ההפרשה לקרן פיצויים)(הוראת שעה), התשפ"ב – 2022 – שינוי גובה ההפרשה לקרן לשנת 2022.
מדובר בהפחתה של שנה בהפרשה לקרן שתסתכם ב-850 מיליון שקלים, והיא תכסה את ההפחתה הזמנית במס הבלו: המחיר לצרכן בבנזין ירד ב-50 אג' ל-3.5 חודשים ומחיר הסולר יירד ב-50 אג' לחודשיים.

תקנות מס רכוש קובעות כי בכל שנה יופרשו לקרן 25% ממס רכישה הנגבים ע"י רשות המיסים, כאשר שר האוצר באישור ועדת הכספים רשאים לשנות את השיעור.

בחודש שעבר, אישרה הוועדה כי שיעור ההפרשה לקרן בשנת 2022 יעמוד על 8.5% במקום 25%, לשם מימון של 1.65 מיליארד ש"ח לצרכי התוכנית הכלכלית להורדת עלויות המחייה בישראל, וכעת תעמוד ההפרשה בשנה זו לקרן על 0%, לשם מימון ההפחתה בדלק כאמור.

בבקשת שר האוצר, שהוגשה לוועדת הכספים מצוין כי המשק הישראלי התאושש במהירות גדולה ממשבר הקורונה, וכי ההתאוששות מלווה בשיעור צמיחה גבוה, ועל רקע כך מוצע להפחית את ההפרשה לקרן, כך שתממן את הפחתת ההכנסות הכרוכה בהפחתת מחירי הדלקים בישראל.

עוד צוין בבקשה כי מאזן הקרן הסתכם בתום שנת 2021 בכ-19 מיליארד ₪, וכי תוספת ההכנסות לשנת 2021 היו חריגות מהמצופה והסתכמו ב-3.2 מיליארד ₪.

יו"ר הוועדה, ח"כ אלכס קושניר: "המהלך הזה יוזיל באופן משמעותי בעשרות שקלים את ההוצאה על כל תדלוק ובמאות שקלים את הוצאה החודשית לכל משפחה, אני מקווה ומאמין שזה תהליך בקונצנזוס של כל חברי הכנסת, המהלך התאפשר בזכות הגדלת הכנסות המדינה ואנחנו כרגע מחזירים את הכסף לציבור".

ח"כ ינון אזולאי: "אנחנו שמחים על ההורדה של הדלק, למרות הציניות הרבה שגילו כלפי וכלפיי חבריי מהאופוזיציה שהצענו את הצעד".

באוצר ציינו כי ההפחתה היא לחודשיים בסולר ושלושה חודשים וחצי בבנזין, מתוך הנחה שהבנזין נוגע יותר לציבור הרחב. כך צוין כי התחשיב הינו שההנחה תגלם כ-550 מיליון ₪ בבנזין, כ-170 מיליון ₪ בסולר, פלוס מע"מ והוצאות נלוות קטנות נוספות. בנוסף צוין כי הנתונים יבחנו בהמשך, וככל שמחירי הדלקים יהיו עדיין גבוהים, ייתכן שתובא הפחתה נוספת.

דובר בהפחתה של שנה בהפרשה לקרן שתסתכם ב-850 מיליון שקלים, והיא תכסה את ההפחתה הזמנית במס הבלו: המחיר לצרכן בבנזין ירד ב-50 אג' ל-3.5 חודשים ומחיר הסולר יירד ב-50 אג' לחודשיים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *