ועדת הקורונה בביקורת חריפה: "קבלת ההחלטות ביחס לציבור החרדי לקתה בעיוורון והזנחה"

הוועדה לא עושה חסד עם השר ליצמן

וועדת הקורונה, בראשות חבר הכנסת עפר שלח תצביע היום, על אישור מסקנות הביניים.

במהלך השבועות האחרונים, קיימה הוועדה מספר ישיבות, אשר הנושא שלהן היה אופן ההתמודדות עם הנגיף במדינה.

מסקנות הוועדה קשות ביותר ומצביעות על החוסרים במערכת. הדוח כולל בין היתר ביקורת חריפה על אופן הטיפול בציבור החרדי, אשר לדברי הוועדה,דווקא במשרד הבריאות היו צריכים לדעת כיצד לפעול ולדאוג למגזר זה, היות והעומד בראש המשרד חרדי, הנציג הבכיר של היהדות החרדית במערכת הפוליטית{ליצמן}. ולמרות הכל טוענת הוועדה כי קבלת ההחלטות ביחס לציבור זה לקתה בעיוורון והזנחה.

עוד ביקורת קשה מופנה כלפי חוסר ההצטיידות בזמן במכונות נשימה: "מנכ"ל משרד הבריאות הודה בהופעתו בוועדה כי מה-20.1 (היום בו הכריזה סין על ההתפרצות של הווירוס כמצב חירום) ועד ל-26.3, היום בו הופיע לפנינו, כמעט שלא נוספו מכונות הנשמה. כמו כן, לא הוקם מטה עם יכולות אופרטיביות לקבלת החלטות וביצוען".

הוועדה ממשיכה לתקוף גם את נושא חוסר היכולת לערוך בדיקות המוניות והמחסור באמצעי מיגון ראויים: "התרשמות הוועדה היא שחלק משמעותי מהמדיניות גובש על פי החוסרים במערכת: קשה לדעת אם ההתנגדות לביצוע בדיקות המוניות נבעה מתורה סדורה או מהעובדה הפשוטה שפשוט לא היו ערכות בדיקה במספר מספיק או מוכנות מספקת של מעבדות; ההצהרות הסותרות ביחס ליעילות השימוש במסיכות תואמות גם הן את העובדה שרק בסוף מרץ היו בישראל מסיכות במספר מספיק".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *