וריאנט דרום אפריקני חדש מדאיג את העולם

 מדענים מדרום אפריקה זיהו עוד גרסה חדשה של נגיף הקורונה עם מספר מוטציות, אך עדיין לא ניתן לקבוע אם היא מדבקת יותר או מסוגלת להתגבר על החיסון

מדענים מדרום אפריקה זיהו עוד גרסה חדשה של נגיף הקורונה עם מספר מוטציות, אך עדיין לא ניתן לקבוע אם היא מדבקת יותר או מסוגלת להתגבר על החיסון.

הגרסה החדשה של נגיף הקורונה, המכונה C.1.2, זוהתה לראשונה בחודש מאי ועכשיו התפשטה לרוב המחוזות בדרום אפריקה ולשבע מדינות אחרות באפריקה, אירופה, אסיה ואוקיאניה,

בסוכנות החדשות רויטרס דווח כי הווריאנט החדש מכיל מוטציות רבות הקשורות בגרסאות אחרות מדבקות יותר ועמידות לנוגדנים, אך הן מופיעות בתערובת שונה והמדענים עדיין אינם בטוחים כיצד הן משפיעות על התנהגות הנגיף. כעת נערכות בדיקות מעבדה כדי לקבוע עד כמה הגרסה מנוטרלת על ידי נוגדנים.

 

ריצ'רד לסלס, מומחה למחלות זיהומיות ואחד ממחברי המחקר בנושא C.1.2, אמר לרויטרס שהופעת הווריאנט החדש אומר לנו כי "המגיפה הזו רחוקה מלהסתיים וכי הנגיף הזה עדיין בוחן דרכים להיטיב את ההדבקה בבני אדם". לדבריו, לא צריך לדאוג בשלב זה יתר על המידה, וגרסאות עם יותר מוטציות צפויות לצוץ בהמשך המגיפה.

נתוני רצף גנומיים מדרום אפריקה מראים שהגרסה C.1.2 לא הייתה קרובה לדחיקה של גרסת הדלתא הדומיננטית ביולי, החודש האחרון בו היו מספר רב של דגימות. בחודש יולי C.1.2 היווה 3 אחוזים מהדגימות לעומת אחוז אחד ביוני ביוני, ואילו דלתא היווה 67 אחוזים ביוני ו-89 אחוזים ביולי.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *