זהו הנשיא הבא שהאלקטורים בארה״ב אישרו הלילה

ג'ו ביידן בדרך לבית הלבן: האלקטורים בארה״ב אישרו את ניצחונו של ג’ו ביידן לנשיאות ארצות הברית באופן רשמי

ג'ו ביידן נבחר רשמית כנשיא ה-46 של ארצות הברית, לאחר שעבר את מאתיים ושבעים האלקטורים בהצבעת האלקטורים בבית הנבחרים, לעומת 232 להם זכה הנשיא טראמפ.

הנשיא הנבחר זכה ל-302 אלקטורים בהצבעת חבר האלקטורים בבית הנבחרים, לעומת 232 להם זכה הנשיא המכהן, דונלד טראמפ. תוצאות ההצבעה יאושרו רשמית על ידי הקונגרס ב-6 בינואר.

בדרך כלל מדובר בהליך פרוצדורלי, אך השנה הוא משך תשומת לב רבה לאור טענותיו של טראמפ לזיופים בבחירות, והיו ספקולציות לפיהן חלק מהאלקטורים יצביעו בצורה ההפוכה ממה שבחרו התושבים במדינה אותה הם מייצגים, אך אלו התפוגגו.

בתוך כך, הודיע טראמפ כי התובע הכללי בממשלו, וויליאם בר, יפרוש מתפקידו לקראת סיום החודש הנוכחי,. סגנו, ג'פרי רוזן, יחליף אותו.

העיתונאית טל שניידר כתבה על כך: ‏"עם כל הדיבורים על אלקטורים שיסטו מן השורה, ושיצביעו לטראמפ בניגוד למה שמדינותיהן הכתיבו להם – אפילו לא אחד מתוך ה 538, הלך על הצבעה שונה מן הרוב הפופולרי במדינתו. אפילו לא אחד!! (בשנים קודמות, תמיד היו תופעות כאלה, אבל לא הפעם)".

טראמפ הכריז לפני כשבועיים כי יעזוב את הבית הלבן אם חבר האלקטורים יבחר בביידן. עם זאת, טראמפ המשיך לטעון שהיתה הונאה בבחירות. עדיין לא ברור אם ישתתף בטקס ההשבעה של ביידן ב-בינואר.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *