"זה היה אחד הרגעים היפים בתהליך": הפתק ששלח מנהיג חמאס לנתניהו

בריאיון לשלי יחימוביץ' חושף ראש המל"ל לשעבר מאיר בן שבת פתק שכתב ב-2018 מנהיג חמאס בעזה לראש הממשלה דאז בנימין נתניהו

בריאיון לשלי יחימוביץ' חושף ראש המל"ל לשעבר מאיר בן שבת פתק שכתב ב-2018 מנהיג חמאס בעזה לראש הממשלה דאז בנימין נתניהו. "זה היה אחד הרגעים היפים בתהליך", סיפר בראיון.
מנהיג חמאס בעזה, המחבל יחיא סינוואר שישב בכלא הישראלי ושוחרר בעסקת שליט, החליט להעלות את המגעים שלב. הוא כתב – בכתב ידו ובעברית – פתק לנתניהו ובו המילים "סיכון מחושב".

על הפתק,סיפר מאיר בן שבת, ראש המל"ל לשעבר ומי שהיה האדם הקרוב ביותר לנתניהו בעניינים ביטחוניים בעת שכיהן כראש הממשלה. בריאיון מיוחד לשלי יחימוביץ' שיתפרסם במלואו מחר ב"ידיעות אחרונות", בגיליון החג של "7 ימים", מספר בן שבת על אותם רגעים באוקטובר 2018:

"זה היה אחד הרגעים היפים בתהליך. אנחנו מקבלים את פנייתו של יחיא סינוואר, והוא כותב בעצמו, בכתב ידו, באותיות גדולות, בעברית: 'סיכון מחושב'".

וזה יועד אליך? אל נתניהו?

"לנתניהו. תראי, אצלם מאיר בן שבת זה נתניהו".

ומה אתה חושב לעצמך ברגע הנדיר הזה?

"אחת, שההרתעה הישראלית עשתה משהו, והנה הצד שממול פונה אלינו ומפציר לקחת סיכון; ושתיים, אני מבין שסינוואר מאוד קשוב למה שמתרחש בצד הישראלי. מנתח כל הגה שיוצא מפיהם של פוליטיקאים, מבין את הדילמות, ומכניס כאן אליהן אינפוט משלו".

ולא מפריע לך להתדיין עם חמאס?

"כעובדה, הם אלה שמנהלים את השטח. לא מפריע לי לדבר עם כל אחד שמוכן לדבר איתי, כשכל צד מבין שהוא מפיק רווח כתוצאה מכך. במקרים אחרים יכול להיות שהייתי מרשה לעצמי לשבת עם האדם גם באופן ישיר, פנים אל פנים. פה לא, כדי לא לתת בשום פנים ואופן לגיטימציה לחמאס ולא לבצע אקט של הלבנה".

הריאיון המלא שערכה שלי יחימוביץ' עם מאיר בן שבת – מחר ב"ידיעות אחרונות", בגיליון הפסח של "7 ימים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *