"זה לא סוד שמדברים עם איילת שקד"

ינון מגל ובן כספית שוחחו ב־103fm עם ח"כ יואב קיש (הליכוד) אשר התייחס לפלונטר הפוליטי והסביר את פשר השמחה הרבה בעקבות מהלכה של סילמן.

ינון מגל ובן כספית שוחחו ב־103fm עם ח"כ יואב קיש (הליכוד) אשר התייחס לפלונטר הפוליטי והסביר את פשר השמחה הרבה בעקבות מהלכה של סילמן.

"אני לא נביא והכול יכול להיות, בפוליטיקה אי אפשר לדעת. הסבירות הגבוהה היא שהממשלה סיימה את דרכה, או שזה יקרה מיידית שנחזור חזרה למושב או שזה יקח כמה חודשים אבל אני לא רואה ממשלה מתפקדת", טען ח"כ קיש בפתח דבריו, "החגיגה או יותר נכון השמחה זה בגלל שבסוף גם אין להם רוב, והמשמעות היא שגם הנזק שהם עושים יוגבל מאוד".

לדבריו, "היה מהלך שכמעט הצליח של הצטרפות לעידית סילמן. המהלך הזה בסופו של דבר נכון לרגע זה עדיין לא קרה. כולם מבינים שזה גמור, והראשון שיעשה מעשה בעצם מציל את עצמו בעניין הזה מסופו הפוליטי. אנחנו בקשר עם כל מי שרוצה לשמור על עמדות ימין וחשובה לו ההתנהלות הזו ושל מדינת ישראל, מהאגף הימיני לאומי אנחנו בקשר עם כולם".

אתמול (ב') ביקר ח"כ דודי אמסלם את הפרסום לפיו נחתם הסכם סודי בין סילמן לנתניהו בו שוריין עבורה תיק הבריאות. כספית תהה האם חבר הכנסת מצטרף לדבריו, וקיש השיב: "אני יכול לומר לך שהדבר המרכזי שקרה בפוליטיקה הישראלית זה אובן הערכים של נפתלי בנט שמכר את הכול בשביל הכסא שלו. זה מה שגרם לכל האירוע. כואב לי הלב שהפוליטיקה הפכה להיות זולה ולא אידיאולוגית".

"בסוף יש לנו ממשלה שלתפיסתי רעה ומסוכנת לעם ישראל, לזהות היהודית ולמדיניות שלנו – בכל מקום היא נכשלה", הכריז, "עכשיו יש בן אדם שחוזר בו מדרכה ואם הוא רוצה לשמור על עתידו הפוליטי אני מבין את זה. מי שהוביל את כל הקלקול הזה זה נפתלי בנט שלקח ושיקר לכולם בכזו צורה מוחלטת בשביל כסא, אנחנו מנסים להציל את מה שנשאר".

בהמשך השיחה, שאל כספית מהם אותם הדברים השמאלניים שהממשלה הנוכחית עושה אשר מסכנים את קיומה של מדינת ישראל. ח"כ קיש הבהיר כי "הדבר המרכזי בעיניי ואנשים עוד לא מפנימים את זה זה הבחירה של לפיד ובנט, שני חובבנים חסרי ניסיון, לא להתעמת עם שלטון אמריקאי שעושה טעות קשה. מפלגה דמוקרטית שמובילה להסכם גרוע עם איראן ומוכרת לה יכולת גרעינית בשביל שקט כי הם באתגרים אחרים, בסופו של דבר דווקא העימות של רוסיה ואוקראינה בקשר הרוסי איראני עוד בולם את זה, מכל האסונות שהם הביאו עלינו נדע לתקן את רובם. את הדבר הזה יקח הרבה שנים לתקן".

"היכולת של מדינת ישראל להתעצם והמהלכים, שלא התחילו אתמול ולא בתקופת בנט, בלהיות מעצמה אזורית ברמה הצבאית בזכות המדיניות של נתניהו, הכלכלה שנתניהו הוביל, חיזוקה והיכולת ההתעצמות הכלכלית, השלום האזורי. בקיצור, זה כל כך מצחיק להתנתק ולהגיד שבזכות בנט שהוא שנה בתפקיד כשכל מה שאתם רוצים להסתכל זה ביבי אחורה", תקף ח"כ קיש.

בעקבות אמירותיו התפתח דיון סוער באולפן בין צמד המגישים, וחבר הכנסת ביקש לחדד את דבריו: "נתניהו הוביל את העשור האחרון של מדינת ישראל בהישגים עצומים. לדרך הזו היו שותפים לאורך הדרך, גם בנט בתפקידים שונים וגם גנץ ואחרים. אני לא מייצר הפרדה מלאכותית, ההצלחות וההישגים הגדולים הם בעיקר לזכותו של נתניהו. מקומות שבהם לא עשינו מספיק או שאפשר לעשות גם יותר אני מקבל גם ביקורת אבל אני מציע בואו נעזוב את ההיסטוריה, אנחנו מסתכלים קדימה. אנחנו כבר בשנה של ממשלה, היא פוגעת בזהות היהודית, הכריזה מלחמה על החרדים באופן מכוון, ואנחנו לא במקום הזה, אני לא במקום הזה".

האם חזרתה של סילמן מתקבלת בשמחה כפי שהיה במידה והיה מדובר באיילת שקד או נפתלי בנט? או שאין תקנה למעשיהם? חבר הכנסת הדגיש כי "לנפתלי אין. לגבי עידית הייתה מחלוקת עצומה וקשה נגדה בכל השנה האחרונה ואני חושב שהיא עשתה נזק עצום. המהלך שהיא עשתה עכשיו שאני אומר לך ולדעתי זה סופה של הממשלה הזו בין אם זה מיידית או עוד כמה חודשים ואני אומר בצורה ברורה במקום הזה של בעלי תשובה גם צדיקים גמורים אינם עומדים ואני מכפר על עוונותיה במהלך האמיץ שהיא עשתה".

"זה לא סוד שמדברים עם איילת שקד, היא מנסה למקסם ולבוא עם אירוע של מפלגה לתוך הליכוד", אמר, והוסיף: "זה משהו שלא יקרה, אם היא חושבת שהיא יוצאת ממשבר סוף הממשלה שלה עם מפלגה בידה שתרכב על הגב של הליכוד זה לא יקרה. זה מה שהיא רוצה, היא כביכול מייצגת מספר חברים בימינה. אם היא תבוא ותגיד שהיא עוזבת את הממשלה הזו ושהיא מבינה שלא יכולים להישען על קולות מרצ, היא רוצה להמשיך או לא לחיות בממשלה שכזו? אני חושב שהיא מבינה שזו טעות".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *