"זה מופרך": ליברמן לא רוצה לתת מענקים במקרה של סגר

שר האוצר ליברמן קיים הערב (שני) תדריך לעיתונאים ובו הביע התנגדות נחרצת לסגר, ואף הביע התנגדות לתת פיצויים או מענקים לעסקים במקרה של סגר – "זה מופרך", אמר ליברמן

שר האוצר ליברמן קיים הערב (שני) תדריך לעיתונאים ובו הביע התנגדות נחרצת לסגר, ואף הביע התנגדות לתת פיצויים או מענקים לעסקים במקרה של סגר – "זה מופרך", אמר ליברמן.

"מבחינתי, המאמץ לעשות הכול כדי למנוע סגר", אמר ליברמן. "סגר זה הדבר הכי לא נכון. לא ברור שיש קורלציה בין סגר לירידת התחלואה, אבל ברור שיש קורלציה בין סגר לנזק כלכלי. העמדה שלי היא שחייבים להיערך לחיים לצד הקורונה כמו שחיים לצד השפעת".

על האפשרות שיתנו מענקים לבעלי עסקים ומובטלים. "זה כל כך מוקדם ומופרך לחשוב על אנשים שייפלטו ממעגל העבודה. זה לא שם, אבל נדע לתת מענה לכל מצב שיהיה", אמרו.

המלצות נוספות

שר האוצר אביגדור ליברמן אמר עוד כי הוא מתנגד לסגר: "אנחנו מנהלים שגרת קורונה היא לא גורם חדש היא לא גורם מפתיע – המאמץ הוא לעשות הכל כדי למנוע סגר. סגר זה הדבר הכי לא נכון, לא ברור שיש קורלציה בין סגר לבין ירידה במאומתים ובחולים קשים, מה שברור הוא שיש קורלציה בין סגר לבין נזק כלכלי".

בשיחה עם עיתונאים אמר ליברמן: "חייבים להיערך לחיים לצד הקורונה כמו שאנחנו יודעים לחיות לצד השפעת. אנחנו מוכנים להשקיע בכל הדברים שעוזרים למנוע את הקורונה, לחזק את מערך הטיפול בקהילה, את קופות החולים, לחזק את המערך בבתי החולים. חייבים לתמרץ כמה שיותר חיסונים, יש אצלנו עדיין כמות מאוד גדולה של לא מחוסנים". "עצם הדיבורים על סגר פוגעים במרכיב שנקרא ודאות, צריך לדבר על תכנית למניעת סגר".

מ"מ הממונה על התקציבים באוצר יוגב גרדוס אישר את הפרסום בכאן חדשות ואמר כי במשרד האוצר עובדים על מודלים לתמרוץ בלתי מחוסנים באמצעות הרשויות המקומיות וקופות החולים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *