"זו תקופת הערפל": בנט מכנס את הקבינט

הממשלה צפויה לאשר כי החוזרים מחו״ל יחוייבו בשלושה עד חמישה ימי בידוד בחזרה.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, התייחס בפתח דיון ועדת השרים להתמודדות עם נגיף הקורונה (קבינט הקורונה) לויראנט המוקיריון. "שבוע טוב לכולם. אנחנו נמצאים כרגע במרחב אי ודאות, זה מרחב לא פשוט ולא נוח להיות בו. אני הגדרתי את זה מוקדם יותר היום כ"תקופת הערפל". הממשלה צפויה לאשר כי החוזרים מחו״ל יחוייבו בשלושה עד חמישה ימי בידוד בחזרה.

נכון להיום, 27/11/2021 זוהה בישראל מאומת אחד ששב ממלוואי, שנחשף לוראיינט אומיקרון. בנוסף קיים חשד לעוד 7 מקרים, שעדיין לא התקבלו תוצאות הריצוף שלהם.

מתוך ה -7: 3 מחוסנים ו – 4 לא מחוסנים (מחלימים שעברה חצי שנה מההחלמה, ומחוסנים במנה שניה שעברה חצי שנה ממועד החיסון). בנוסף 4 חזרו מחו"ל ו-3 לא שהו בחו"ל לאחרונה.

"המפתח פה הוא זהירות, ומינימום סיכונים, עד שנלמד יותר. אנחנו רוצים לשמור על ההישג האדיר של מדינת ישראל בדלתא – ישראל פתוחה ומתפקדת, עם כלכלה מתפקדת, ומערכת חינוך פעילה, כשהילדים הולכים לבית הספר. זו העדיפות העליונה. ", אמר בנט.

לשם כך אנחנו נצטרך פיקוח הדוק על גבולות המדינה. בכל יום אנחנו נלמד יותר ונדע יותר. אנחנו כרגע מקדימים את העולם באיסוף מידע, וגם בקבלת החלטות מהירה.

במהלך השבת קיימנו הרבה מאוד דיונים, עם אנשי משרד הבריאות, עם קבוצות מומחים, ובמוצאי השבת קיימתי שיחה עם מנכ"ל פייזר ומנכ"ל מודרנה.

ההמלצות שנביא הלילה הן המלצות של ראש הממשלה, של שר הבריאות ושל משרד הבריאות. יש פה עמדה אחת של כולנו, וזה חשוב מאוד לאמון הציבור.

על אירועי חנוכה אמר בנט: אני מבקש להעביר פה מסר חשוב, גם לקראת האירועים ההמוניים של חג החנוכה: האינדיקציות מראות שחיסון מונע תחלואה קשה והבוסטר משמעותי מאוד להגנה מפני מחלה קשה. כלומר, גם אם נדבקת, הבוסטר שומר עליך ועלייך מפני מחלה קשה. לכן, דווקא עכשיו, לפני שהווריאנט מתפשט, זה בדיוק הזמן להתחסן. זה בדיוק חלון ההזדמנות להגן על בני המשפחה שלכם, על הילדים שלכם, על עצמכם.

מי שעוד לא התחסן בבוסטר, פשוט מוותר מרצונו על שכבת הגנה חיונית, בזמן קריטי.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *