זלזול בבעלזא: פרוש ואייכלר נגד התנהלות ויז'ניץ

במכתב משותף של סגן השר מאיר פרוש וח"כ ישראל אייכלר למזכ"ל אגודת ישראל חנוך זייברט קובלים השניים על התנהלות הסיעה ומסרבים לשתף פעולה עם מטה הארגון לקראת הבחירות

במכתב משותף של סגן השר מאיר פרוש וח"כ ישראל אייכלר למזכ"ל אגודת ישראל חנוך זייברט קובלים השניים על התנהלות הסיעה ומסרבים לשתף פעולה עם מטה הארגון לקראת הבחירות.

המכתב נשלח בעקבות פנייתו של זייברט לנציגי שלומי אמונים ובעלזא לזמן ישיבה משותפת של מטה הארגון הכולל הסיעות המרכיבות את אגודה, לקראת הבחירות הקרובות.

בתגובה כתבו פרוש ואייכלר כי "אין זה סוד וכל מי שמצוי ויודע את אשר נעשה בקרב ההנהגה של תנועת אגודת ישראל בתקופה האחרונה, מודע לזלזול הגדול שיש כלפי הח"מ מאחדים שבצמרת אגודת ישראל, וההגיונית, שתוקם מחדש באגודת ישראל ועדת כספים בהרכב נציגי כל הסיעות, וכפי שנקבע מיד לאחר הבחירות הפנימיות.

"ההתנהגות הבוטה הזו כלפי נבחרי הציבור, מייצגי הקהילות, פורשת לה כנפים, ולצערנו, זה גם נהפך לשיח בין העסקנים הבכירים שבתוכנו, ומלבד העובדה שיש באגודת ישראל אישים בעלי מעמד שמונעים בכל דרך שהיא, הקמת ועדה שתפקח בשקיפות על הכספים שבקופת התנועה, מלמד שאין כל כוונה מצד אותם אישים בתנועה, לכבד את הקהילות והנציגים הבכירים שנבחרו לייצגם, במוסדות התנועה, ומטעמה.

בנוסף כתבו "הזלזול הזה בקהילות בא שוב לידי ביטוי, כאשר בעת שמסדרים את רשימת המועמדים לכנסת, נציגי הסיעות מוסרים שוב ושוב שמות של מועמדים מתוך קהילתם ואינם משכילים לשלב ברשימת המועמדים לכנסת, שמות של אישים מקהילות גדולות נוספות.

"ברור הדבר, שאין חסידות אחת, וגם הגדולה ביותר, שיש לה בקהילה שלה מאגר של בעלי זכות בחירה, שמספיק בזה כדי לבחור לעצמה חבר כנסת, בלי העזרה מקולות של הקהילות הנוספות, ועל כן, אין כל הצדקה שחסידות אשר איש מטעמה מוצג ב-4 המקומות הראשונים ברשימה שמטעם התנועה, תוכל שוב לשבץ ברשימה, שם נוסף מקהילתה.

בסעיף השלישי ציינו את חוסר ההתחשבות בחסידות בעלזא הגדולה יותר מויזניץ: "לשני המקרים הנ"ל, שמשמעותם- כפי שמתנהל כיום- כאמור, זלזול בקהילות הרבות, מתווסף המקרה השלישי והמזלזל, בקהילה גדולה כאשר מזה מספר שנים שאנו חוים את הפגיעה הקשה בחסידות בעלזא, כאשר למרות גודלה המשמעותי, ושאף עולה על מספר החסידים וראשי בתי אב שיש בחסידות ויזניץ, וכל זאת, לעת חלוקת המקומות והתפקידים בכנסת נעשה עוול לחסידות בעלזא שהוצבה, אחרי חסידות ויזניץ.

אם אנו רוצים לצאת עם בשורה לציבור הרחב ולקהילות הרבות, לקראת הבחירות שיתקיימו בעוד כשלושה חודשים, אנחנו באגודת ישראל חייבים לתקן את עצמנו כעת, בשלושת הנקודות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *