זלנסקי מציע את ירושלים כמקום למפגש עם פוטין, בפריז פסימיים

זלנסקי הציע לבנט כי המו"מ עם פוטין יכול להיערך בירושלים, וכי ישראל יכולה להציע ערבויות ביטחוניות לאוקראינה. אלא שלאחר שיחת הטלפון המשולשת של פוטין, שולץ ומקרון, גורם בכיר בארמון האליזה אמר כי במהלך השיחה היה נשמע שפוטין לא מתכוון לסיים את המלחמה בקרוב

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי התיייחס למעורבות של בנט אמר כי הוא "מקווה להשפעות משמעותיות וחיוביות מצד ראש ממשלת ישראל נפתלי בנט על השיחות עם רוסיה".

זלנסקי הציע לבנט כי המו"מ עם פוטין יכול להיערך בירושלים, וכי ישראל יכולה להציע ערבויות ביטחוניות לאוקראינה.

אלא שלאחר שיחת הטלפון המשולשת של פוטין, שולץ ומקרון, גורם בכיר בארמון האליזה אמר כי במהלך השיחה היה נשמע שפוטין לא מתכוון לסיים את המלחמה בקרוב. פוטין גייס אלפי חיילים רוסים ומנסה לשכנע את בלאורס לגייס חיילים למלחמה.

מושל מחוז דונייצק אמר שהעיר וולנובאקה נהרסה לחלוטין, ושהמלחמה על שטחה נמשכת

"לגבי ראש הממשלה בנט – אנחנו באופן עקרוני, ואני באופן אישי, מתייחס באופן חיובי לעזרה של כל אחד במשא ומתן", אמר זלנסקי. "עם זאת, אני אינני מתייחס למר בנט כאל 'כל אחד', כי אני חושב שיש ביכולתו למלא תפקיד חשוב. כי ישראל בהחלט יכולה למלא תפקיד כזה (לארח את השיחות) ובייחוד ירושלים. אני חושב שכן, ואמרתי את זה למר בנט".

בנתעיים פוטין לא מתכוון לעצור ואמר כי הצבא הרוסי נמצא במרחק של כ-25 קילומטרים מקייב הבירה. על פי הדיווחים, השיירה הרוסית הגדולה שהייתה בדרכה לקייב – התפזרה, כדי לכתר את העיר. הערים חרקוב, צ'רנייב, סומי ומריופול – עדיין מכותרת ומופגזות.

שר החוץ האוקראיני דימיטרו קולבה אמר שאוקראינה "מוכנה למשא ומתן – אך לא ניכנע". לדבריו, חייהם של אזרחים רבים היו ניצלים אם לאוקראינה היו יותר מטוסים. "אנו זקוקים לעוד ציוד צבאי", הוסיף. על המו"מ מוסקבה, אמר קולבה: "אנו עדיין משוחחים, אך פוטין עדיין מציב דרישות שלא מקובלות על אוקראינה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *