זלנסקי תקף מול חברי הכנסת את בנט: "למה אתם לא בוחרים צד?"

נשיא אוקראינה ולדימר זלנסקי, נאם לפני זמן קצר בזום מול חברי הכנסת והטח האשמות רבות כלפי ראש הממשלה בנט שלא מסייע למדינתו

נשיא אוקראינה ולדימר זלנסקי, נאם לפני זמן קצר בזום מול חברי הכנסת והטח האשמות רבות כלפי ראש הממשלה בנט שלא מסייע למדינתו.

בתחילה אמר: "אני מודה לכם מאוד על התמיכה, חברי הכנסת, העם הישראלי כולו. קהילות אוקראיניות ויהודיות תמיד היו קשורות זו בזו וקרובות. אנו רוצים לחיות, אך השכנים שלנו רוצים לראות אותנו מתים. אנו חיים במדינות שונות ותנאים שונים, אבל שני העמים חיים תחת איום. תחשבו על 24 בפברואר – הפלישה הרוסית לאוקראינה. ב-24 לפברואר 1920 נוסדה המפלגה הנאצית בגרמניה שרצחה מיליונים".

זלנסקי תקף את ישראל שתומכה ברוסיה ואמר: "עם ישראל – ראיתם את הטילים הרוסיים פוגעים בקייב, בבאבי יאר, באנדרטה לקורבנות השואה. הטילים הרוסיים פגעו גם באומן, מה יישאר מערי אוקראינה אחרי המלחמה? האם אפשר להסביר את האדישות? למה אתם לא בוחרים צד? האדישות הורגת".

זלנסקי הסביר בדבריו כי "הקשיבו לדברי הקרמלין, הם נשמעים כמו המפלגה הנאצית. הנאצים קראו לזה הפתרון הסופי, אתם זוכרים את זה. עכשיו גם במוסקווה אומרים 'פתרון סופי', אבל הפעם מדברים על העם האוקראיני".

זלנסקי הוסיף כי "הצבא הרוסי הרג אלפים. מיליונים ללא קורת גג. העם שלנו נודד בעולם ומבקש לחיות בשלום, ממש כמו שהעם שלכם חיפש. מדובר במלחמה לא צודקת, העם הרוסי הורס – והעולם מביט".

זלנסקי אמר בסיום: "ישראל יודעת שמערכת כיפת ברזל היא הטובה בעולם, מדוע אנחנו לא יכולים לקבל מישראל נשק? מדוע אין סנקציות נגד נשק? עם ישראל, עכשיו זו הבחירה שלכם".

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *