זמן קצר לפני החתונה התברר: החתן גויר בצעירותו שלא כהלכה

בירור מעמיק יותר גילה כי הילד גויר על ידי הוריו המאמצים במכון גיור לא אורתודוכסי ונרשם במשרד הפנים כיהודי לכל דבר.

לאחרונה פנו לארגון למניעת התבוללות הורים שומרי מצוות מהדרום שבתם עמדה להינשא בקרוב. ההורים שגילו חיבה עקרונית למיועד ביקשו לברר יותר על זהותו ושורשיו בטרם יוחלט סופית על מועד החתונה. התברר כי הבחור אומץ על ידי הוריו בהיותו ילד ומוצאו מדרום אמריקה. בירור מעמיק יותר גילה כי הילד גויר על ידי הוריו המאמצים במכון גיור לא אורתודוכסי ונרשם במשרד הפנים כיהודי לכל דבר.

כעת מתמודדת המשפחה מול הבת המבקשת להינשא לחתנה המיועד. בארגון אישרו השבוע את פרטי המקרה ואמרו כי "הדבר מוכיח את הצדק שבחששות הגדולים בעקבות הכרעת בג"ץ". כזכור, התגובות בציבור הדתי והחרדי היו מעורבות. אף שרבים מכירים בחומרת ההחלטה, היו שטענו כי היא איננה פוגעת במגזרים אלו ועל-כן אין לראות בה איום ממשי. היו שהוסיפו כי הפולמוס והרעש התקשורתי מנוצלים על-ידי מפלגות שונות כדי להגדיל את כוחן האלקטורלי בבחירות, ועל כן מומלץ שלא לעסוק בעניין.

זה שנים אנו ערים לתופעה של גרים שגוירו שלא כדין, המתערים בעם ישראל מבלי להותיר עקבות של עברם. לא אחת ולא שתיים הם עצמם אינם מודעים כלל לבעייתיות שבדבר.

על רקע הניסיון הרב והכואב שנרכש ביד לאחים במישורי ההצלה מטמיעה, מדגישים בארגון כי "העניין נוגע לכל שכבות הציבור ללא כל הבדל" וכי יש לכך שורה של המחשות: "אנו נתקלים בעבודתנו לא מעט במקרים של בנות, גם מרקע דתי וחרדי, שנקלעות לקשר עם מי שנדמה להן כיהודי ורק לאחר תקופה מסתבר שהוא או אמו עברו גיור שאינו כהלכה. אין לתאר את עוצמות הכאב והשבר, בעיקר כאשר דברים מתבררים רק בשלבים מתקדמים של הקשר. מקרים כאלה הולכים ומתרבים בתקופה האחרונה, וסביר להניח שההכרעה החדשה של בג"ץ תעניק להם תאוצה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *