"זן הדלתא החדש גורם לתחלואה קשה ואף למוות אצל לא מחוסנים"

ד"ר ניצן אמרה כי "ישראל היא מקרה בוחן מעניין מאוד לעניין התפשטות הווריאנט: "מרבית המבוגרים בישראל התחסנו אבל יש מיליון אנשים שבחרו כנראה שלא להתחסן. זה מספר לא קטן"

ד"ר דורית ניצן, מנהלת החירום באירופה של ארגון הבריאות העולמי של האו"ם, אמרה בריאיון בתוכנית "סדר עולמי" בחדשות 12 כי הווריאנט אומנם אלים ומתפשט בצורה מהירה יותר, אך בקרב אוכלוסיות מחוסנות כמעט ואינו גורם לתחלואה קשה. "בישראל יש מיליון אנשים שבחרו שלא להתחסן", ציינה. "יש להם הזדמנות להתחסן כדי להגן על עצמם ועל הסובבים אותם".

"אנחנו למדים יחד עם כולם על אופיו של הווריאנט הזה, אנחנו יודעים שהוא מתפשט מהר יותר ושהוא גורם לתחלואה עם סימפטומים קצת שונים – פחות אובדן טעם וריח ויותר דיווחים על הצטננויות. אנחנו רואים שאנשים שאינם מחוסנים חולים קשה יותר ושאנשים שחוסנו בשתי מנות, גם אם נדבקים, החיסון מגן עליהם מפני מחלה קשה".

"אנחנו רואים מחלה קשה יותר בקרב אוכלוסיות שאינן מחוסנות, בקרב אוכלוסיות מחוסנות המחלה הקשה כמעט אינה נראית. ברור לנו שהחיסון מגן לעת עתה ברוב המקרים, לא בכולם, מפני התחלואה הקשה. זה נראה במקומות רבים בעולם שבהם האוכלוסייה חוסנה בשני חיסונים. לא הרבה מקומות בעולם נמצאים במצב טוב כל כך כמו ישראל".

ד"ר ניצן אמרה כי ישראל היא מקרה בוחן מעניין מאוד לעניין התפשטות הווריאנט: "מרבית המבוגרים בישראל התחסנו אבל יש מיליון אנשים שבחרו כנראה שלא להתחסן. זה מספר לא קטן. יש להם הזדמנות להתחסן כדי להגן על עצמם ועל הסובבים אותם".

יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור פרופ' נדב דוידוביץ אמר בראיון לקו החרדי: "הווריאנט ההודי מדביק מאוד חזק וזה משנה את התמונה בישראל. היה נכון להחזיר את חובת עטיית המסכות. צריך ללמוד לחיות עם הקורונה. השבועיים הקרובים משמעותיים כדי להבין לאן זה הולך. קצב ההדבקות בבריטניה גבוה אך האשפוזים לא עולים. צריך להיות דרוכים לשינויים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *