זעם בהתיישבות על 'ימינה': "ניסו לסכסך בין טראמפ לחב"ד"

בכירים בהתיישבות מותחים ביקורת בשיחה עם 'אקטואליק' על 'ימינה':"הנסיון להפנות את רבני חב"ד נגד נתניהו פגע במאבק נגד תכנית המאה של טראמפ"

אמש פורסם שח"כ בצלאל סמוטריץ (ימינה) נפגש עם בית הדין הגבוה של רבני חב"ד בעניין 'תכנית טראמפ' ומימון המאבק נגד הליכוד וראש הממשלה נתניהו. 

בכירים בהתיישבות ששוחחו עם 'אקטואליק' אומרים, "פעילות היתר של מפלגת ימינה בנושא המחאה סביב תכנית טראמפ מעלה תהיות רבות בקשר ליעילותה. במקום להאבק בתכנית עצמה, הם מנסים לגייס את המתנגדים הפוטנציאליים נגד תכנית טראמפ כנגד ראש הממשלה נתניהו.

מסתבר שדווקא בשל כך גורמת מפלגת ימינה לאותם מתנגדים שבאמת ובתמים רואים בתכנית טראמפ אסון, למחות בצורה רפה כנגד התכנית בכדי לא להיתפס כשחקן במלחמת מפלגת ימינה בקואליציית נתניהו".

כך קרה שעל אף שחברי בית הדין של רבני חב"ד התנו במפורש כי הפגישה תשאר חסויה, לא עברו דקות מכניסתו וכבר פורסם על פגישתו של ח"כ סמוטריץ עם הרבנים. אמנם הוא עשה את הכותרת שלו, אבל הנזק כבר נעשה, והאמון נפגע". 

כפי שפורסם, "בארצות הברית, הקשר של חב"ד עם טראמפ ואנשיו הוא חזק מידי מכדי להגיע לעימות, שושביני תכנית טראמפ נחשבים כמעט חסידים רישמיים בתנועה, רק לפני מספר חודשים הופיע השגריר דייויד פרידמן בכינוס העולמי של שלוחי חבד בניו יורק, וסיפר על כך שהוא חבר בקהילת חבד של הרב וולוביק, וג'ארד קושנר ורעייתו חברים בבית הכנסת של חב"ד בוושינגטון. 

"כך או כך", אומרים לנו בכירים בחב"ד,"מי שמחליט על אופי הפעולה עוצמתה והסלוגנים שילוו אותה הוא הרב יוסף יצחק אהרונוב יו"ר אגודת חב"ד שנמנע כך אומרים מפגישות עם פוליטיקאים בנושא".

הבכירים בחב"ד מוסיפים "חב"ד נמצאת כעת בשעת מבחן, האם הקשרים ההדוקים עם ממשל טראמפ ישתיקו את המחאה שהיתה נשמעת בקול גדול אילולא היה הקשר ההדוק הזה".

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *