זעם בימין: "כיפת הזהב" החדשה של ירושלים – נבנתה ללא היתר

ביציאה מאזור התעשייה תלפיות ניתן להבחין בכיפה גדולה ונוצצת כחיקוי לזו שבהר הבית • היא לא קיבלה אישור בנייה – ומעוררת כעס בארגוני ימין • עיריית ירושלים: "נוציא צו הריסה ונגיש כתב אישום נגד האחראים"

יו"ר הבית היהודי וסגנית ראש עיריית ירושלים פנתה היום במכתב תקיף אל מהנדס העיר ירושלים ולתובע העירוני בדרישה לקבל הבהרות מדוע אין תאריך הריסה למבנה כיפת הזהב שהוקם באופן לא חוקי וללא היתרי בנייה בשכונת בית צפאפא בעיר.

במכתב ציינה יו"ר הבית היהודי כי היא מודעת לרגישות העלולה להתקיים מהריסה של מבנה בעל סממן ייחודי לאוכלוסייה הערבית בעיר, אך במיוחד מהסיבה הזאת חשוב מאוד לא להפלות בין האוכלוסיות ולקיים את ההריסה כפי שנהרסים מבנים שנבנו ללא אישור ומסכנים את הציבור. וביקשה הבהרות מיידיות מדוע אין תאריך הריסה למבנה להתעדכן כאשר יקבע מועד שכזה, מוקדם ככל הניתן.

יו"ר הבית היהודי וסגנית ראש עיריית ירושלים חגית משה: "לא ייתכן שיצוצו כיפות ססגוניות וענקיות על גגות מבנים בירושלים כפטריות אחר הגשם, זכותו של כל אדם לחופש דת ומקומו ושימושו של המסגד מובטח אך עם זאת בניית לבניית כיפה בדמוי הכיפה בהר הבית היא אקט המפר את האיזון בין הדתות בירושלים ואם והוקם בצורה לא חוקית יש לדאוג להסירו".

יו"ר תנועת אם תרצו שחשפו זאת, מתן פלג אמר: "מחזקים את חברת המועצה חגית משה על פעילותה למען בירתנו ירושלים. יישר כח על הנחישות! אסור לוותר בנושא כיפת הזהב הבלתי חוקית של התנועה האסלאמית בבית צפאפא. אנו קוראים לראש העיר משה ליאון להרוס את הכיפה מיידית ולשמור על ירושלים נקייה מלאומנות רדיקלית".

בעקבות הפנייה של חדשות 12, בעירייה ציינו שהם מתכוונים להוציא צו הריסה של המבנה ולהגיש בהקדם כתבי אישום נגד האחראים לבנייתו.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *