בן גביר חזר לדוכן: "המצלמות מוכיחות שטיבי התגרה ב‎י, שיא בסתימת פיות". צפו

טיבי בתגובה: מדובר בהתנהגות בזויה, אלימה וגזענית שחייבים לעצור ולשים לה גבול ברור. אפס סובלנות כלפי התנהגות כזאת. והדברים יועברו לטיפולה של ועדת האתיקה לכשתקום. ראוי לציין ולהפנים: גם סגן יור כנסת ערבי הוא סגן יו"ר ואין לפגוע בו בשל כך.

יו"ר סיעת הציונות הדתית חה"כ אורית סטרוק: ‏המצלמות מוכיחות שאחמד טיבי התגרה ב‎איתמר בן גביר, הפריע לו לנאום והתעקש בהתנשאות, וללא שום בסיס חוקי, שיקרא לו "אדוני". יוטיוב מוכיח שטיבי רואה ב"מחבלים": שיא התפארת, פורצי דרך, ולוחמי חופש. אז מה יש לו להיעלב? ולמה בעצם הוצא ח"כ בן גביר מהמליאה?

ח"כ איתמר בן גביר במליאה בדיון על חוק הדיונים: ההתנהלות הזו של חבר כנסת טיבי מקודם היתה ללא שום סמכות. טיבי עשה אותו הדבר בדיוק למשה פייגלין ולזאב אלקין ולאורי אורבך. ואני שואל איך זה יכול להיות? אני זועק את זעקתה של הדמוקרטיה הישראלית. יו"ר הכנסת מיקי לוי אמר שזה יגיע לוועדת האתיקה אבל אולי זה גם מצדיק בג"ץ. איך נותנים לאדם סמכות להשתמש בכוח הזרוע כדי לסתום פיות. טיבי אומר שהוא הריבון. אז טיבי, אתה לא הריבון. אתה היית היועץ של יאסר ערפאת. ובעיקר אני מצר על השתיקה שלכם.

מנגד, ח"כ אחמד טיבי, סגן יו"ר הכנסת הגיב בזעם  בעקבות האלימות מצד ח"כ בן גביר כלפיו הערב במליאה: אפס סובלנות כלפי גזענות ובריונות מעל הדוכן, ביותר מעשרים השנים שאני בכנסת לא היה אירוע כזה. ח"כ שקורא לסגן יו"ר הכנסת "מחבל. מי אתה בכלל. אתה צריך להיות בסוריה". מסרב למלא אחרי הוראת היור לרדת מהדוכן ונוהג באלימות כלפי הסדרנים, תוך שהוא מבזה את הכנסת את המשכן ואת אנשי המשמר.

מדובר בהתנהגות בזויה, אלימה וגזענית שחייבים לעצור ולשים לה גבול ברור. אפס סובלנות כלפי התנהגות כזאת. והדברים יועברו לטיפולה של ועדת האתיקה לכשתקום. ראוי לציין ולהפנים: גם סגן יור כנסת ערבי הוא סגן יו"ר ואין לפגוע בו בשל כך.

ארגון בצלמו מסר בעקבות התקרית כי הוא מחזק את ח"כ איתמר בן גביר. אחמד טיבי תומך טרור ומקומו בכלא לא בכנסת.
הערב נרשם שיא שפל בתולדות סתימת הפיות בכנסת. ח"כ איתמר בן גביר סרב לקרוא אדוני לאחמד טיבי , דבר שלא מופיע בשום תקנון או כלל. כשסרב העיף אותו ח"כ טיבי מדוכן הנואמים. ארגון בצלמו מחזק את חכ בן גביר .

בנוסף עוד הערב נפנה ליור הכנסת וליועמש הכנסת בדרישה לקבלת הסעיף החוקי, וככל שהדבר לא מופיע נפנה לועדת האתיקה בדרישה להשעות מיידית את ח"כ טיבי למשך חצי שנה הזמן המקסימלי שניתן להשעות ח"כ. נזכיר שבקרוב אמורה ועדת האתיקה לדון בביקורו הלא חוקי של אחמד טיבי בהר הבית וזאת תהיה התלונה הראשונה שועדת האתיקה תדון כבר בפעם הראשונה לכינוסה. נמסר.

כזכור, הכל החל כשבן גביר עלה לדוכן לנאום, בתחילת נאומו אמר בן גביר: "ברשות יו"ר הכנסת, אדוני השר, כנסת נכבדה". לאחר מכן טיבי שניהל את הישיבה קטע את בן גביר ודרש ממנו לקרוא גם לו אדוני. בן גביר סירב ודרש מטיבי להפנות אותו לתקנון הכנסת אך טיבי טען כי מדובר בהוראות יו"ר הכנסת.

בתגובה לדברים אמר בן גביר כי אין כל חובה לקרוא לטיבי אדוני, וקרא לעברו אתה מחבל, לא אדוני. בתגובה טיבי השתמש בסמכותו שלא כדין, קרא את בן גביר שלוש פעמים ברציפות והורה למאבטחים להוציא אותו כיוון שלא אמר אדוני.

בן גביר סירב לעזוב את המליאה, ובסופו של דבר הוצא על ידי המשמר. בן גביר מסר בתגובה: "אחמד טיבי הוא מחבל, שנתן למאבטחים הוראות בניגוד לסמכותו. זה לא יעבור בשתיקה, נפנה לוועדת האתיקה נגד טיבי וכבר פניתי ליו"ר הכנסת מיקי לוי בדרישה להדיח את סגן יושב ראש הכנסת חבר הכנסת טיבי".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *