חב"ד נגד בן גביר: מי שעולה להר הבית – הוא לא חרדי

על רקע פיזור הכנסת וההליכה לבחירות – הרב גדליהו אקסלרוד, אב"ד חיפה וחבר מכון הלכה חב"ד יוצא נגד ח"כ איתמר בן גביר וקורא לחסידי חב"ד שלא להצביע לו וזאת בעקבות עלייתו להר הבית

על רקע פיזור הכנסת וההליכה לבחירות – הרב גדליהו אקסלרוד, אב"ד חיפה וחבר מכון הלכה חב"ד יוצא נגד ח"כ איתמר בן גביר וקורא לחסידי חב"ד שלא להצביע לו וזאת בעקבות עלייתו להר הבית.

לדבריו של הרב אקסלרוד, "כבר בבחירות האחרונות הוצאתי מכתב עם דברים מפורשים של הרבי, שבו הוא מורה כי צריך להצביע למפלגה החרדית ביותר, ופירטתי באופן מפורש שזה יכול להיות רק ליהדות התורה, דגל התורה או אגודת ישראל. כל מפלגה אחרת אינה עולה על ההגדרה הזו". את הדברים אמר למשה גלסנר ב"קול ברמה".

הרב אקסלרוד תקף את בן גביר על עלייתו להר הבית ואמר כי "הרבי אמר מפורש שאסור לעלות להר הבית בשום פנים ואופן ובשום תנאים. אז מי שעולה להר הבית – הוא יוצא נגד הרבי ובודאי שהוא לא יכול להיות מוגדר כ"חרדי ביותר". מי שלא מקפיד במוסדות החינוך שיהיה נפרד ואצלו חלק מעורב בנים ובנות וחלק לא – זה בוודאי לא נחשב חרדי כהגדרת הרבי. ומפלגה שאנשיה מקפידים על שולחן ערוך בלי חכמות – היא "המפלגה החרדית ביותר".

את העובדה שרבים מחסידי חב"ד הצביעו בבחירות האחרונות למפלגתו של בן גביר – הגדיר הרב אקסלרוד כ"הסתר פנים", לדבריו, "אם לא שומעים לרבנים – זה הסתר פנים וזו פרצה חמורה. עשה לך רב. מי שרוצה להיות רב לעצמו – זה עצוב מאוד".

יצוין כי זו לא הפעם הראשונה שרבני חב"ד נדרשים לשאלה ההלכתית בדבר העלייה להר הבית וכבר הובהר והוסבר על ידי רבני מכון הלכה חב"ד כי "כיון שכולנו טמאי מתים ולא ברור מה המיקום המדויק של כל חלק מבית המקדש – לכן לא ניתן לדעת עד איפה מותר להיכנס בכלל וכ"ש כטמאי מתים. וכבר פסקו גדולי הפוסקים לא לעלות בזמן הזה להר הבית".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *