חברות התעופה הוכו בהלם: "נספוג מכה אנושה"

חברות הנסיעות בהלם מההודעה וטוענות כי מדובר באיבוד פרופורציות ובהיסטריה מיותרת שתגרום לנזק כבד מאוד לענף התיירות

בעקבות ההודעה הדרמטית של משרד הבריאות לפיה יש להימנע מנסיעות לחו"ל באופן גורף, חברות התעופה וסוכנויות הנסיעות הוכו בהלם מההודעה וטוענות כי מדובר באיבוד פרופורציות ובהיסטריה מיותרת שתגרום לנזק כבד מאוד לענף התיירות.

"ההחלטה הדרמטית, לשקול נחיצות טיסות לחו"ל באופן כללי, היא החלטה קשה שעלולה להביא למכה קשה מאוד עד אנושה לענף התיירות ולכל העוסקים בענף ועל הכלכלה הישראלית כולה", אומרת טלי ייטיב, בעלת חברת ספיריט למאקו. "אין ספק שיש לפעול במשנה זהירות ולעשות ככל שניתן על מנת להילחם בהתפשטות נגיף הקורונה, יחד עם זאת יש לשקול אמצעים מדודים והגיוניים שלא יביאו אסון כלכלי שהנזק שלו עצום וההתאוששות ממנו תיקח שנים אם בכלל. משרד הבריאות צריך לחשב מסלול מחדש ולבחון דרך חלופית להתמודדות עם המצב מבלי להמיט אסון כלכלי על ענף התיירות בישראל".

"הודעת משרד הבריאות בהחלט מעמידה את ענף התיירות כולו בתקופה מורכבת, אך אנחנו עדיין לא יודעים להגיד כיצד זה ישפיע על היקף התיירות היוצאת" אומר זיו רוזן, מנכ"ל חברת גוליבר, בשיחה עם mako, "מדינות המזרח הרחוק הן ללא ספק הנפגעות העיקריות, אך לצד זאת אנו רואים גידולים בהזמנות למדינות מזרח אירופה וכן גידול משמעותי בהזמנת טיסות לאמריקה שהפכו ליעדים החלופיים במקום המזרח הרחוק. יש לא מעט נוסעים שמזמינים ברגע האחרון אך הרוב הגדול של הלקוחות בוחרים לנצל את המחירים הזולים ותנאי הביטול הנוחים שמציעות חברות התעופה ומזמינים חופשת קיץ זולה במיוחד".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *