חברת הגלידה האמריקנית הודיעה כי תפסיק למכור את "הגלידות בשטחים הכבושים"

רה"מ בנט מסר בתגובה על החלטת בן אנד ג'ריס: "גלידות יש הרבה, מדינה – יש לנו רק אחת. החרם על ישראל – דמוקרטיה מוקפת איי טרור – משקף אובדן דרך מוחלט". "עכשיו אנחנו הישראלים יודעים איזו גלידה אסור לקנות", צייץ ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו.

חברת הגלידה האמריקנית בן אנד ג'ריס (Ben & Jerry's) הודיעה היום (שני) כי תפסיק למכור את הגלידות שלה "בשטחים הפלסטיניים הכבושים". החברה הודיעה שהיא מתכוונת שלא לחדש את הסכם הפצת הגלידה עם הזכיין הישראלי ובכך גררה גל תגובות.

חברת בן אנד ג'ריס ישראל בתגובה: "קוראים לממשלת ישראל ולציבור הצרכנים – לא לאפשר להחרים את ישראל". שר החוץ יאיר לפיד: "כניעה מבישה לאנטישמיות – לא נשתוק להם".

"אנו מאמינים כי מכירת הגלידות בשטחים הפלסטינים הכבושים לא עולה בקנה אחד עם הערכים של של בן אנד ג'ריס", הודיעה חברת בן אנד ג'ריס בציוץ בטוויטר. "אנו גם שומעים ומכירים בחששות שמעלים אוהדי החברה ושותפינו".

"יש לנו שותפות ארוכת שנים עם בעל רישיון ההפצה בישראל, מיר שמייצר את גלידות בן אנד ג'ריס בישראל ומפיץ אותן באזור", ציינו בחברה. "אנחנו עובדים כדי לשנות זאת והודענו למחזיק הרישיון כי אנו לא נחדש את הסכם הרישיון כשיפוג תוקפו בסוף השנה הבאה".

רה"מ בנט מסר בתגובה על החלטת בן אנד ג'ריס: "גלידות יש הרבה, מדינה – יש לנו רק אחת. החרם על ישראל – דמוקרטיה מוקפת איי טרור – משקף אובדן דרך מוחלט". "עכשיו אנחנו הישראלים יודעים איזו גלידה אסור לקנות", צייץ ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו.

בהודעה מטעם הזכיין הישראלי נכתב: "ההחלטה לא מקובלת בשום צורה. בן אנד ג'ריס העולמית החליטו שלא לחדש את ההסכם איתנו בעוד כשנה וחצי לאור סירובנו לדרישתם להפסיק למכור בכל רחבי ישראל. אנו קוראים לממשלת ישראל ולציבור הצרכנים – לא לאפשר להחרים את ישראל – זוהי פעולה חסרת תקדים מצד יונילבר, הבעלים של בן אנד גריס העולמית. גלידה היא לא חלק מהפוליטיקה. אנו קוראים לישראלים להמשיך לקנות את התוצרת הישראלית המפרנסת מאות עובדים באיזור הדרום".

מיוניליוור ישראל נמסר בתגובה: "אנו מודעים להחלטת בן אנד ג'ריס ומבקשים להבהיר: ליוניליוור ישראל אין כל קשר למותג בן אנד ג'ריס בישראל, המנוהל על ידי זכיין ומתחרה של יוניליוור בשוק הגלידות המקומי. ההחלטה של בן אנד ג'ריס התקבלה על ידי הדירקטוריון העצמאי של בן אנד ג'ריס העולמית. יוניליוור ישראל גאה מאוד בהיסטוריה שלה בישראל ומחויבת לחלוטין לנוכחותה בארץ. החברה מעסיקה כ-2,000 עובדים במטה, במערך הלוגיסטי, ובעיקר במפעלים שלנו בערד, עכו, צפת וחיפה ורק בעשור האחרון השקיעה יוניליוור בפעילותה בישראל למעלה ממיליארד שקלים. החברה תמשיך להשקיע באנשיה, במותגיה ובעסקיה בארץ".

מועצת יש"ע הגיבה להחלטת החברה: "לצערנו, חברת גלידות החליטה להחרים את יהודה, שומרון ובקעת הירדן ובשל כך לגרום לפיטוריהם של מאות עובדים ישראלים בדרום. אין צורך לרכוש מוצרים מחברות אשר מחרימות מאות אלפי אזרחי מדינת ישראל, בגלל המקום שבו הם בחרו לגור. אנחנו מחזקים את ידיה של החברה הישראלית, אשר סירבה להחרים חלק נכבד מאזרחי ישראל, ואנחנו מקווים שחברת 'בן אנד ג'ריס' תחזור בה בהקדם מההחלטה המפלה הזאת, אשר מביאה רוח רעה לתחום כל כך מתוק. בימי הקיץ החמים, אנחנו ממליצים לישראלים בכל רחבי הארץ לאכול גלידות ישראליות טעימות ומתוקות, שלא כוללות פיטורי מאות עובדים ישראלים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *