חגיגות יום הניקיון בכל הארץ תלמידים מצפון ועד דרום יצאו לנקות את ישראל

ביוזמת ובמימון המשרד להגנת הסביבה, תלמידים מצפון ועד דרום יצאו לנקות את ישראל בשנת ה- 70 למדינה ולמדו בכיתות על ניקיון במרחב הציבורי

כ- 1,100 בתי ספר בישראל חגגו את יום הניקיון הלאומי וניקו את מדינת ישראל * המשרד להגנת הסביבה תומך בפעילויות לתלמידי בתי-הספר היסודיים בחופים, ביערות ובשטחים הפתוחים בהיקף של כ-8 מיליון שקל

השר להגנת הסביבה ח"כ זאב אלקין: "אנו גאים לעשות היסטוריה במדינת ישראל ולראשונה להוציא לפועל את יום הניקיון הלאומי. בפעילות היום לקחו חלק כל המגזרים במערכת החינוך בישראל: חילונים, דתיים, חרדים וערבים.

במסגרת יוזמת המשרד להגנת הסביבה, נערכו סיורים חינוכיים לתלמידי כיתות ד' עד ו', בהם שולבו פעולות שונות, הקשורות לניקיון ולטיפוח האזור. לפעילויות קדמה פעילות למידה מקדימה בכיתות, בדגש על מעורבות חברתית ואחריות סביבתית, כאשר לכל בית-ספר ניתנה תמיכה של עד 8,000 שקל. בשל תנאי מזג האוויר, בחלק מהמקומות ייערכו הפעילויות במועדים אחרים (מחר – יום ד' ה- 3.4; יום ראשון ה- 7.4; ויום שני ה- 8.4).

בבתי-הספר היסודיים הוקדש החודש לביצוע פעולות חינוכיות, כגון רכישת ידע בנושא, למידת ערך הנתינה וביצוע יוזמות של מעורבות חברתית בביה"ס ובקהילה. מטרות הפעילות הן עידוד מעורבות חברתית של ילדים ונתינה לסביבה בסימן איכות וניקיון הסביבה.

קיומו של יום הניקיון הלאומי נקבע בחוק שמירת הניקיון ביום שלישי האחרון של חודש אדר, במטרה להגביר את המודעות בקרב הציבור לשמירה על הניקיון בשטחים הפתוחים והציבוריים ולהגנה על הסביבה. ביום הניקיון מתקיימות פעולות חינוך והסברה במוסדות החינוך, ברשויות המקומיות ובצה"ל בנושא שמירת הניקיון וההגנה על הסביבה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *