חובה ללכת לבחירות חמישיות • דב הלברטל

אם בודקים את רצון העם, וכך צריך לעשות בדמוקרטיה, שני דברים ברורים: רוב העם רוצה את נתניהו כראש ממשלה, ורוב מכריע של העם הוא ימני (כשבעים מנדטים לעומת שלושים). זו המציאות. זו המפה הפוליטית במדינת ישראל.

אם בודקים את רצון העם, וכך צריך לעשות בדמוקרטיה, שני דברים ברורים: רוב העם רוצה את נתניהו כראש ממשלה, ורוב מכריע של העם הוא ימני (כשבעים מנדטים לעומת שלושים). זו המציאות. זו המפה הפוליטית במדינת ישראל.

לכן, כל אזרח הוגן, בין אם הוא ימני או מרכז שמאל (כמוני), צריך להבין שמן הדין הוא שתהיה ממשלה ימנית מלאה, בראשות נתניהו. זה רצון העם, שהובע בהליך דמוקרטי ראוי.

מכיוון שנתניהו לא הצליח לממש את המנדט שקיבל להקמת הממשלה, בעיקר בגלל התעקשות לא סבירה ואטומה של הציונות הדתית, כפוית הטובה לנתניהו, צריך ללכת לבחירות חמישיות.

אין שום הצדקה, שגוש השינוי ירכיב ממשלה. זה לא מוסרי, והעיקר, זה לא דמוקרטי. לא יעלה על הדעת שבנט עם שבעה מנדטים יהיה ראש ממשלה. זו שערורייה בכל קנה מידה. ניצול מחפיר ועלוב של קונסטלציה פוליטית על ידי מגלומן שחושב שהוא ראוי להיות ראש ממשלה, והעם העניק לו שבעה מנדטים מתוך מאה ועשרים.
החיבור בקואליציה אחת בין ימין קיצוני יחסית כמו סער ובנט, עם מרץ והעבודה השמאלניות והליברליות, ובתמיכת הערבים, עומד בניגוד מוחלט לרצון ציבור השמאל והימין כאחד. ממילא הסיכויים של גוש השינוי הם קטנים.

בחירות חמישיות עשויות הפעם להביא להכרעה. כי בבחירות אלה, סער ימחק מהמפה, אם הוא בכלל ירוץ, ורוב המצביעים שלו יעברו לליכוד. יש להניח שגם הציונות הדתית תרד, ללא תמיכה של נתניהו, וגם משם יעברו קולות לליכוד.

אגב, זו היתה הפעם הראשונה שהיתה אפשרות שהחרדים ינהיגו את המדינה. כי יש רק שני אנשים בפוליטיקה הישראלית שיש להם פוטנציאל מובהק של ראש

ממשלה. האחד הוא נתניהו, והשני הוא דרעי. נתניהו הציע לדרעי ראשות ממשלה לתקופה ראשונה. אם דרעי היה מסכים, הנהגת המדינה היתה לראשונה בידי ציבור חרדי. לא מובן לי בכלל למה הוא לא הסכים. אבל לפחות, זו היתה הצעה יותר מסבירה. אולי זה עוד התרחש?

בכל מקרה, מכיוון שמדינת ישראל צריכה לייחל לכך שנתניהו ימשיך להיות ראש ממשלה, ולא המועמדים שלא מגיעים לקרסולי קרסוליו, אין ברירה אלא לרצות בחירות חמישיות. כי זה מה שהדמוקרטיה והמוסר תובעים מאיתנו בשעה זו.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. אני שוב נאלץ להסכים . מה קורה. בזמן האחרון אתה אדם אחר

    מעניין

    בני הפרענק |
    הגב