חוזרים למרפסות? קבינט הקורונה צפוי לסגור את בתי הכנסת

העליה במספר הנדבקים ובמספר החולים הקשים בנגיף הקורונה מאלצים את שרי הממשלה להטיל הגבלות נוספות על הציבור, רגע לפני סגר כללי

בעקבות העליה החדה בתחלואה, והרצון להמנע מסגר מלא, ככל הנראה יוטלו היום מגבלות נוספות, בדיון דחוף שמקיים ראש הממשלה, יחד עם שרי קבינט הקורונה, שוקלים השרים מספר אפשרויות על מנת לצמצם התקהלויות במרחב הציבורי והפרטי, כאשר בתי הכנסת הם הראשונים שצפויים להיסגר.

בין הפעולות שנשקלות הם סגירת הקייטנות ובתי הספר של החופש הגדול, וכן סגירת המכללות ומעבר ללימוד מקוון. כאשק הגבלת ההתקהלות הציבורית עד 10 אנשים נמצאת ממש על הפרק.

עוד שוקלים בממשלה לסגור את חופי הים ובתי התפילה גם של המוסלמים והנוצרים, לסגור את המסעדות ולהשאיר רק את המשלוחים, לסגור את הבריכות, סטודיו וחדרי הכושר ולצמצם את פעילות התחבורה הציבורית.

בתוך כך, שר הביטחון גנץ כינס הבוקר הערכת מצב קורונה בהשתתפות השר לנושאים אזרחיים וחברתיים במשרד הביטחון, סגן הרמטכ"ל, אלוף פקע"ר, מנכ"ל משרד הביטחון וראש רח"ל.

גנץ הורה להגביר את המאמצים בערי המיקוד, ולפעול גם בערים כתומות בכדי למנוע את הפיכתן לאדומות. עוד הנחה גנץ לבחון כיצד ניתן לרתום את מערכת הביטחון למאמצים הלאומיים להעלאת כמות הבדיקות ומהירותן, קטיעת שרשרת ההדבקה, וסיוע לגורמי הרפואה באופן מהיר, לאור העלייה בהדבקה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *