חוקרים ישראלים בכירים יטוסו להודו בניסיון להביא מזור לקורונה

הבדיקות החדשות יאפשר לתת תוך חצי דקה תשובה האם האדם הנדגם חולה

שגריר ישראל בהודו ד״ר רון מלכא, העביר בצהריים (ה') תדריך לתא הכתבים המדיניים, לקראת מבצע ייחודי לשיתוף פעולה בין ישראל להודו במאבק בקורונה.

לדבריו, בשבועות הקרובים יצא מטוס מיוחד להודו ועליו חוקרים ישראלים בכירים לצורך שיתוף פעולה במחקר מיוחד בין מפא"ת (המינהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית במשרד הבטחון) לבין הודו, להתמודדות עם הקורונה. לשתי המדינות יש יכולות להביא בשורות לעולם בהתמודדות מול הקורונה.

הישראלים יביאו גם ציוד ישראלי פורץ דרך למלחמה בקורונה. יפעלו גם פתרונות מתקדמים לצוותים רפואיים להתמודדות מרחוק בקורונה – רובוטים, תוכנות לשליטה של הצוות הרפואי, חומרי חיטוי מיוחדים שיכולים לחטא משטחים גדולים לאורך זמן, אולטרא סאונד מיוחד ועוד.

ישראל גם תביא להודים מספר מצומצמם של מכונות הנשמה שההודים מאוד זקוקים להם.

לדבריו, "אנחנו מחוייבים להודים. קיבלנו סיוע מלא מההודים של חומרי גלם לתרופות וציוד אחר וכן לפינוי ישראלים מהודו".

הצנזורה לא מתירה לפרסם מתי בדיוק הפרויקט יוצא לדרך.

ראש מפא״ת דני גולד: "כרגע אין שום פיתוח דומה לזה שאנחנו מנסים לייצר עם ההודים, וכמובן שישראל תהיה הראשונה ליהנות משיתוף הפעולה לפני כל העולם".

לדברי גולד במענה לשאלה, חלק מהדברים שיפותחו באמצעות שיתוף הפעולה כבר פותחו בישראל ונמצאים במצב של ניסוים קליניים ושת"פ עם ההודים יאפשר את הרחבת הניסויים. קשה לומר כמה זמן ייקח לפתח את המערכת עד שתותר לשימוש. ההפצה מאוד קלה ואנחנו כבר קונים חומרי גלם לבניית כמה שיותר מערכות, אבל זה צריך קודם אישור של משרד הבריאות ושל משרד הבריאות האמריקאי.

הבדיקות החדשות יאפשר לתת תוך חצי דקה תשובה האם האדם הנדגם חולה או לא. מדובר גם בבדיקות זולות מאוד ולפי ההערכה יהיה ניתן לבצע ביום 200,000 בדיקות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *