חוקרי האוניברסיטה התריעו בפני בנט: הגל החמישי כבר החל

חוקרי האוניברסיטה העברית הגישו אמש (חמישי) דוח חריף מאוד לראש הממשלה נפתלי בנט, לשר הבריאות ניצן הורוביץ, למל"ל ולד"ר שרון אלרעי-פרייס שבו התריעו כי הגל החמישי החל בישראל.

חוקרי האוניברסיטה העברית הגישו אמש (חמישי) דו"ח חריף מאוד לראש הממשלה נפתלי בנט, לשר הבריאות ניצן הורוביץ, למל"ל ולד"ר שרון אלרעי-פרייס שבו התריעו כי הגל החמישי החל בישראל.

בדוח הם ממליצים כי יש לעכב התפרצות אומיקרון כדי לאפשר איסוף מידע אמין להמשך פעולה. 589 ישראלים אובחנו אמש כחיוביים לקורונה, מקדם ההדבקה ממשיך לעלות ועומד על 1.1.

החוקרים כותבים כי העלייה הנוכחית מובהקת וכי לראשונה מאז סיום הגל הרביעי וקמפיין הבוסטר נראה כי המגפה מתפשטת בכל המגזרים ושכבות הגיל.

החוקרים לא סגורים כי ההתפרצות מגיעה רק בגלל הוראינט החדש, אלא אף שיש ירידה ברמת החיסוניות של האוכלוסייה, עלייה בהדבקות בבתי משפחות צעירות שבהן ריכוז האוכלוסיות בעלות החיסוניות הנמוכה ביותר או הגברת ההדבקות בבתי הספר.

החוקרים המליצו לממשלה לעכב ככל הניתן את התפשטות האומיקרון. "הזמן שנרוויח יאפשר לאסוף מידע בקשר לנחיצות של מנה רביעית או חיסון מותאם אומיקרון", ציינו החוקרים.

כזכור, עימות התפתח הלילה בישיבת הקבינט בין ראש הממשלה לשר הבריאות סביב הצעדים למניעת התפשטות זן האומיקרון, ראש הממשלה בנט אמר היום בשיחה סגורה כי הוא "מעדיף להתמודד עכשיו עם הביקורת (כשהו מכווין לשר הבריאות הורוביץ) מאשר לחכות שהמדינה תוצף באומיקרון ויהיה צורך להגיע לסגר". בדיון בנושא הכיתה הירוקה, בהשתתפות ראש הממשלה, שרת החינוך ושר הבריאות הוחלט להמשיך במודל הכיתה הירוקה תוך כדי השינויים הבאים: לא יחול על כיתה שבה התגלו שני תלמידים מאומתים, ולא יחול במקרה בו אומת בכיתה תלמיד עם חשד לאומיקרון .

העיתונאי מתן חודרוב דיווח כי מה שמטריד את בנט אלו נתונים שהוצגו לו על כך שהאומיקרון פוגע בילדים ובנוסף קצב ההכפלה של הזן עומד על כל 3 ימים, בנט יהיה מוכן לוותר על הגבלת יציאה על הלא מחוסנים מהארץ אם יוצגו צעדים אחרים שיעודדו התחסנות של בין 50,000 ל-80,000 מנות חדשות ביום מתוך אותם ישראליים שטרם חוסנו בכלל.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *