חוק הגיוס החדש יותר טוב לחרדים, אבל בפלג זועמים

טיוטת חוק הגיוס החדש שפורסמה היום מנמיכה באופן דרמטי(!), כמעט ב-50% את יעדי גיוס החרדים לעומת הצעת החוק הקודמת

בעקבות העלאת חוק הגיוס יו"ר ישראל ביתנו ליברמן חגג את הצעד שלדבריו יקדם את השיויון בנטל, "עוד צעד בדרך לשוויון בנטל ובמימוש החזון של ישראל ביתנו – חוק הגיוס הונח על שולחן הכנסת ובכך התקדמנו שלב נוסף בדרך למטרה!".

העיתונאי משה גלסנר מקול ברמה פרסם כי "טיוטת חוק הגיוס החדש שפורסמה היום מנמיכה באופן דרמטי(!), כמעט ב-50% את יעדי גיוס החרדים לעומת הצעת החוק הקודמת:
בשנת 2023: 2,477 במקום 5,636
בשנת 2025: 2,889 במקום 6,208
בשנת 2027: 3,559 במקום 6,844
*(המספרים כוללים יעדי גיוס ושירות אזרחי יחד).

העיתונאי יעקב ריבלין כתב: "חוק הגיוס. החכים החרדים יצביעו כמובן נגד אך בסתר ליבם יתפללו שיעבור. האלטרנטיבה של העדר חוק בכלל גרועה הרבה יותר".

דפנה ליאל כתבה: "חוק הגיוס שהוגש היום הוא הכל חוץ מחוק גיוס 1. בשלוש השנים הקרובות לא יקרה כלום (בכל זאת צריך ״להסתגל״), אח״כ אם החרדים לא יעמדו ביעדים במשך 3 שנים יהיו סנקציות כלכליות וכעבור שנה החוק יפקע."

הועדה להצלת עולם התורה של הפלג הוציאה הודעה חריפה בעקבות הצגת חוק הגיוס שהוגש היום בכנסת – "כקודמיו בעשור האחרון הינו חוק הקורא תיגר על לומדי התורה."

בהודעת הפלג נמסר כי "ציבור בני התורה ימשיך להיאבק נגד חוק הגיוס באופן היחיד בו ניתן להיאבק בחוק דרקוני ונפשע שכזה. וכפי שהורה מרן ראש הישיבה זצוק"ל שאין להתייצב בלשכות הגיוס עד להחזרת הסדר תורתו אומנותו המאפשר לכל מי שחשקה נפשו להגות בתורה."

בפלג תקפו את יהדות התורה ומסרו כי "נוכחנו היום בזעקתם המזויפת של נציגי המפלגות החרדיות נגד חוק הגיוס, שאת מתכונתו הם בישלו במו ידיהם פעם אחר פעם במהלך העשור האחרון, תמכו בו ואף הציגו אותו כהישג וכתשועה גדולה."

העובדה היא שאותם פוליטיקאים שהגישו היום את החוק על שולחן הכנסת הינם אותם פוליטיקאים שרקחו את חוקי הסנקציות היעדים והמכסות בשיתוף פעולה מלא של נציגי המפלגות החרדיות בכנסת.

לכן הזעקה שנשמעה היום מכיוונם הינה מזויפת מתוכה, ואין בה דבר מלבד עוד משחק פוליטי כשהפעם זה על גבו של עולם התורה. ובודאי שאין מאחוריה כל הכרזת מלחמה נגד חוק שמסכן את עולם התורה ושגבה ממנה עד כה מחיר רוחני כבד מנשוא.

כולנו צפויים להיווכח בהמשך שיתוף הפעולה המלא שלהם עם החוק, עם המשך ההתייצבות בלשכות הגיוס. רק אי שיתוף פעולה ואי ההתייצבות בלשכות הגיוס תביא לקריסת החוק והפיכתו לאות מתה בספר החוקים. וזאת כפי שהורה מרן ראש הישיבה הגר"ש אוירבך זצוק"ל עוד מראשית המאבק בחוק הגיוס הנורא.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *