חוק הותמ"ל אושר בקריאה ראשונה: "מתחמים מותאמים לאוכלוסייה החרדית"

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה (28בעד – אין מתנגדים) את הצעת חוק לקידום הבנייה במתחמים מועדפים לדיור (הוראת שעה) (תיקון מס' 7), התשפ"א-2021.

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה (28בעד – אין מתנגדים) את הצעת חוק לקידום הבנייה במתחמים מועדפים לדיור (הוראת שעה) (תיקון מס' 7), התשפ"א-2021.

הצעת חוק זו מבקשת להאריך את הוראת השעה שבה קבוע מסלול תכנון מיוחד למתחמים מועדפים לדיור. כמו כן, מוצעים שינויים נוספים הנדרשים על מנת לתת מענה לאתגרים תכנוניים שנמצא כי נכון יהיה לטפל בהם במסגרת מסלול תכנון מיוחד. בין השינויים המוצעים, מוצע להרחיב את התנאים להכרזה, כך שניתן יהיה להכריז על מתחמים מועדפים גם לגבי מתחמים מותאמים לאוכלוסייה החרדית וכן ביחס ל'מתחמים משמעותיים לדיור' כהגדרתם בהצעת החוק.

בנוסף, מוצע להרחיב את סמכות הוועדה הארצית של מתחמים מועדפים (ותמ"ל) ולהסמיכה לאשר תכניות במתחמים מוטי פיתוח תחבורה בסמוך לתחנות הסעת המונים.

בדברי ההסבר נכתב: "במהלך שנות פעילותה פעלה הוועדה בהיקף נרחב והגדילה באופן ניכר, בתוך פרק זמן קצר יחסית, את היצע הקרקע המתוכננת לדיור. פעילות הוועדה סייעה לממשלה לעמוד ביעדיה להגדלה ניכרת של היקף יחידות הדיור המתוכננות, זאת לצד עבודת הוועדות המחוזיות הפועלות מכוחו של חוק התכנון והבנייה, התשכ"ה-1965( להלן – חוק התכנון(. עם זאת, ולמרות מאמצי הממשלה בשנים האחרונות, הצורך בקידום מהיר של תכניות בוועדה עומד בעינו בשל המשך קיומו של משבר הדיור. על כן, מוצע לקבוע כי החוק יחול לתקופה נוספת של ארבע שנים, ולתת אפשרות להאריכו בשתי תקופות נוספות של שנה כל אחת. כמו כן מוצעים שינויים נוספים לחוק שנדרשים כדי לתת פתרונות לאתגרים תכנוניים נוספים שנמצא כי יהיה נכון לטפל בהם במסגרת ועדת תכנון ייעודית ברמה הארצית.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *