"חטפו את הספרים שלי": צפו בראיון המלא של בנט לאינטמי

בראיון לרפי רשף באנטימי בנט מדבר בגילוי לב על החלטתו לחתוך לשמאל. בנט מזכיר ללא הפסקה את "המכונה של נתניהו" ומכוון, לדבריו, ל"בוטים", ל"ביביסטים" ואל "מכונת הרעל"  של הגייסות של נתניהו.

בראיון לרפי רשף באנטימי בנט מדבר בגילוי לב על החלטתו לחתוך לשמאל. בנט מזכיר ללא הפסקה את "המכונה של נתניהו" ומכוון, לדבריו, ל"בוטים", ל"ביביסטים" ואל "מכונת הרעל"  של הגייסות של נתניהו.

"ידעתי שהולכים לתקוף את חברי הסיעה שלי, הרגשתי צורך להגן פיזית, תכננתי מראש. צריך לעמוד מול הרעל הזה, יש פה מכונה מאוד חזקה של בוטים, ערוץ טלוויזיה של ביביסטים, באינטרנט וברשתות החברתיות. זאת פשוט מכונה שיורקת רעל ושנאה וצריך לעמוד מול המכונה הזאת ולהצביע עליה. מסתבר שיש מי שהגה אותה והיא קמה עליו – זאת מכונה שביבי יצר".

על מערכת היחסים ארוכת השנים והמורכבת בינו לבין נתניהו הוא שיתף לא מעט ובפתיחות מלאה. "ביבי השתנה במהלך השנים ויש לו זכויות מהעבר, אבל מה שקרה בשנים האחרונות זה דבר איום ונורא, לייצר שקרים משום דבר", אמר. השקרים האלו שרה"מ מדבר עליהם שייכים גם הם בין היתר למכונה שנתניהו מפעיל ולביביסטים שמאחוריו, ולאחרונה זה נהיה אישי יותר ויותר. "המכונה שלו התחילה להפיץ שאמא שלי קתולית, ועכשיו לך תוכיח שהיא לא", הוסיף בנט. המתקפה הנרחבת שהופנתה אליו הביאה ללחצים רבים, כך הוא מספר: "כמה אש ירו עליי ועל המשפחה שלי, על חברי הסיעה, וחלקם נשברו".

בנט  בוחר לא להיעלב מההתנהלות: "ברור שיש דברים שהם כל כך מגעילים וירודים אבל אני בן אדם חזק", הוא מצהיר. אבל למרות שהוא משדר שדבר לא חודר אליו, הוא מודה שמדובר באחת התקופות הקשות בחייו. "עד ההחלטה זה מאוד קשה, מהרגע שקיבלתי אותה אני לא מרפה. אלו היו ימים מאוד קשים בחיים, הרבה יותר קשים ממבצעים בלבנון. השנה האחרונה הייתה הכי קשה במובן הזה אבל אני מאוד שלם עם זה".

בנט תיאר את לפיד כ"מענטש" והבטיח שיכנס ללשכת רה"מ: "ככל שזה תלוי בי, כן. אני נתתי לו מילה, הוא עמד במילה ואני אעמוד במילה. אני לא יודע לשלוט על כל השחקנים האחרים". אבל למרות השותפות בין בנט ללפיד והגב שהוא מקבל מהמפלגה, הוא משתף שמכורח התפקיד יש לא מעט מקומות שהוא צריך להיזהר בהם: "לפעמים אני צריך למדר את עצמי מעצמי".

 

"זה המקום הכי בודד בעולם. כל אחד אחר בעולם הפוליטי או בכלל, יכול להתפנק בלפרשן ולבקר, בסוף אני צריך להחליט ואני נושא באחריות לטוב ולרע".

 

אם ביבי לא היה מכשיר את מנסור עבאס, בחיים לא היית מעז ללכת איתו לממשלה.

"נכון, אבל היה הבדל מאוד גדול. אני מאוד מעריך את מנסור, הוא לוקח סיכון פיזי מאוד גדול, ובוודאי סיכון פוליטי ומגלה מנהיגות. הוא בא ואומר 'מדינת ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי'. לא היה דבר כזה, הוא מנסה לנתק את הפן הלאומני מהפן האזרחי. אנחנו צריכים לעודד את זה, ואני רוצה שהוא יצליח בקו הזה. ההבדל הוא שביבי פגש אותו אינספור פעמים אבל במחתרת כמו פילגש, הוא הסתיר את זה. אני אמרתי לו 'אנחנו מוציאים הודעה, אני לא מתבייש'".

 

איך הרגלי החיים שלך השתנו?

"הכל השתנה. לא היה לי זמן להתכונן זה פשוט קרה, הבית שלנו כבר לא שלנו, לילדים מאוד קשה עם זה. אני ישן מעט מאוד אבל ישן טוב, 5-6 שעות. אני מנסה לתפוס חצי שעה ביום לנוח, בשתיים אחר הצהריים אני אומר למזכירה תנו לי חצי שעה בלי הפרעות. אני נח, קם והולך לחצי השני של היום".

למי יש יותר סיכוי להיות ראש ממשלה לך או לביבי?
"אני ראש הממשלה".

ובעתיד?

"אני לא נביא. אני חושב שקם אל מול עניינו מחנה לאומי חדש ובריא".

 

התכוננת לזה שלא יתנו לך להוציא מילה בנאום?
"לא חשבתי שהכנסת תגיע לרמה כזאת".

עשית משהו שאין לו אח ורע. בהפרש של שנתיים ושלושה חודשים, מזה שלא עברת אחוז חסימה, נהיית ראש ממשלה.
"יש כישלונות בחיים".

יש בזה משהו מעליב שהטלפון נדם.

"החברים האמיתיים היו שם, אני לא חשבונאי. בפוליטיקה אומרים שצריך לנהל חשבונות, אז יש לי לשכה שמזכירה לי על מי לכעוס אבל אני לא כועס. החיים קצרים מידי בשביל להתבוסס בחשבונאות".

יש שלב שאתה מכנס את המשפחה ואומר להם 'תתכוננו אבא הולך להיות האיש הכי שנוא במדינה'.
"זה היה בשבת בבוקר, ישבנו באי במטבח כל הילדים עם גילת, ואני מסביר לילדים 'אבא הולך לעשות מהלך מאוד קשה, יגידו עליי דברים נוראיים ויגידו שאני בוגד. אני רוצה להסביר לכם למה אני עושה את זה, זה לטובת המדינה ואם לא אעשה את זה היא תהיה בצרות'. הילדים מבינים, אבל מאוד קשה להם, הם לא אוהבים את זה".

אתה מודע לגל הלחשושים עליך ועל בת זוגתך?"בטח, כל יומיים מספרים לי. הנהג שלי דני, אמר לי 'אתה יודע שאומרים שהתגרשת?' אבל אמרתי לו שהכל בסדר. ברוך השם אנחנו בזוגיות נפלאה, אבל לילדים קשה, הם לא בחרו בזה. גילת ממש עמדה מאחוריי, אם היא לא הייתה בעניין לא הייתי הולך על המהלך".

הנסיעה שלה עם הילדים לחו"ל זאת קריאת מצוקה?
"לא בדיוק, היא נסעה לחו"ל לא בשביל עצמה. זה לא כזה כיף לנסוע עם ארבעה ילדים לבד. אנחנו מדברים על כמה חודשים לתוך התפקיד והילדים נחשפו לכל הכינויים ברשתות והיא פשוט רצתה לנתק אותם מזה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *