"חיזבאללה תכנן מתקפה שישראל לא חוותה מאז הקמתה"

רא"ל גדי איזנקוט, העניק ראיון ליונית לוי ורוני דניאל בו התייחס איזנקוט לתוכנית המנהרות שאותרה וסוכלה במסגרת מבצע "מגן צפוני".

לרגל סיום תפקידו: רא"ל גדי איזנקוט, העניק ראיון ליונית לוי ורוני דניאל בו התייחס איזנקוט לתוכנית המנהרות שאותרה וסוכלה במסגרת מבצע "מגן צפוני".

בעבר אמר הרמטכ"ל שאם נסראללה היה יודע מה יודעים עליו הוא היה האדם הכי מודאג במזרח התיכון, שב על הצהרתו: "דעתי התחזקה כי אני יודע היום הרבה יותר, והוא יודע שהתוכנית הסודית ביותר שלו לביצוע התקפת פתע חשאית בעתיד על מדינת ישראל הייתה ידועה לנו שנים".

איזנקוט פירט: "הם בנו תוכנית פנטסטית מבחינתם של מספר צירי מנהור מאזור מטולה ועד הים, והתוכנית שלהם הייתה לבצע מתקפה שמתחילה באופן מפתיע בתווך תת-קרקעי, מחדירה בין 1,00 ל-1,500 לוחמים לצד שלנו, בחסות זה להפעיל ארטילריה רצינית מאוד על מחנות צה"ל ולהחזיק חבל ארץ למשך שבועות".

לדבריו, "הם אמרו שזה דבר שישראל עוד לא חוותה מאז הקמתה, וזה יהיה הישג שגם ישבש את היכולת של מדינת ישראל לתקוף לתוך לבנון, יוציא את ישראל משווי משקל ויביא לרעידת אדמה בחברה הישראלית". הריאיון המלא ישודר במוצאי שבת בשעה 20:00.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *