חכם שלום במכתב: "אין להגיע להפגנות"

"אזהרה חמורה לכל שומעי לקחנו ולכל תומכי ואוהדי תנועת ש"ס הק' – איסור חמור להימצא בסביבת הפגנות ועימותים המנוגדים בתכלית לדרך התורה, וכל המפר את דברנו ונמצא שם – הרי הוא שותף לחילול ה' וגדול עוונו מנשוא"

בעקבות שורת האירועים האלימים וההתפרעויות בימים האחרונים בריכוזים החרדיים, פירסם היום (ב') גדול הדור מרן חכם שלום כהן שליט"א, נשיא מועצת חכמי התורה במכתב מיוחד, בו הוא מביע את מורת רוחו מההפגנות והעימותים עם כוחות המשטרה הגורמות לפגיעה בנפש ורכוש וגורמות לחילול ה' גדול.

בפתח מכתבו כותב מרן נשיא המועצת שליט"א: "הנה בעוונות הרבים, לנוכח מגיפת הקורונה המפילה חללים רבים בעם ישראל ל"ע כאשר אין לך יום שאין קללתו מרובה מחבירו, אורבת לנו אף סכנה רוחנית המאיימת להרוס את כל יסודות חינוך ילדינו עליהם עמלנו ומסרנו את נפשנו, עם התגברות תופעת ההפגנות האלימות ברחובותינו, כאשר אנשים פורקי עול שלא מקרב מחננו עושים דין לעצמם, מתעמתים עם שוטרים, מתפרעים וגורמים נזק לנפש ורכוש תוך כדי סכנת נפשות חמורה, חילול שם שמים נורא והוצאת שם רע על כלל היהדות הנאמנה. אוי לעיניים שכך רואות.

"ומלבד חילול ה' הגדול הנגרם מכך, ישנה סכנה רוחנית חמורה לצעירי הצאן העלולים לנהות אחר ההתרחשויות ואף להיגרר לתוכן חלילה, וההרס החינוכי מי יישורנו, כאשר עמל של שנים עלול לרדת לטמיון ברגע אחד.

"ומכאן אזהרה חמורה לכל שומעי לקחנו יראי ה' ולכל תומכי ואוהדי תנועת ש"ס הק', להדיר רגליכם ממקומות עימות אלו ולא לשהות בהם ולו לרגע אחד. איסור חמור להימצא בסביבת הפגנות ועימותים המנוגדים בתכלית לדרך התורה, וכל המפר את דברנו ונמצא שם – הרי הוא שותף לחילול ה' וגדול עוונו מנשוא".

ומסיים מרן שליט"א את מכתבו: "ולהזהיר גדולים על הקטנים, חובה על ההורים להשגיח על בניהם שלא ימצאו במקומות אלו, אלא ישקדו על תלמודם על פי ההנחיות, וינהגו הקפדה יתירה בשמירת כללי הבריאות כפי שציוותנו התורה, ותורה מגנא ומצלא"

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *