ח"כ יעקב אשר יזם תיקון לחוק הגזענות – וב'פלג' תקפו

הסוף להסתה נגד חרדים? ביוזמת ח"כ יעקב אשר 'חוק הגזענות' יעבור מספר תיקונים ושינויים, מה שיוביל לכך שהמסיתים והמתבטאים בגזענות נגד חרדים יועמדו לדין עפ"י חוק. אלא שב'פלג' הירושלמי תקפו את היוזמה

לאחר אמירות רבות ובוטות נגד המגזר החרדי, יזם ח"כ יעקב אשר תיקון לחוק הגזענות, שיעבור מספר שינויים, מה שיוביל לכך שהמסיתים והמתבטאים בגזענות נגד חרדים יועמדו לדין עפ"י חוק, בדומה לגילויי גזענות על רקע מוצא לאומי או אתני וכדו'.

התיקון כבר הונח על שולחן ועדת הכנסת, והוא ידון מיד עם קומה של הכנסת הבאה, לאחר הבחירות.

בהסבר לתיקון לחוק נכתב: "על רקע התופעה המתרחבת של הסתה לגזענות כלפי המגזר החרדי שנעשית ע"י נבחרי ציבור המבקשים לפלג את העם ולהשיא רווח פוליטי תוך כדי פגיעה בציבור שלם והפצת שנאה וגזענות כלפי חרדים ובעקבות תשובת הפרקליטות לתלונה שהוגשה לפיה "יסודות העבירה של ההסתה לגזענות אינם מתקיימים ביחס להתבטאויות כלפי המגזר החרדי, שכן החוק מגדיר כגזענות רק במקרים בהם האמירות הן בשל צבע או השתייכות לגזע או מוצא לאומי" הרי שיש לתקן את החוק באופן מיידי כי הציבור החרדי אמנם אינו נבדל בשל צבע עורו וכד' אך הוא נבדל בלבושו ובאורחות חייו כך שאין הגיון להחריגו מהחוק ועולה החשש כי תשובת פרקליטות המדינה תעודד מקרים נוספים להסתה לגזענות כלפי המגזר החרדי והצעת החוק מבקשת להרחיב את הגדרת הגזענות כך שתכלול איסור הסתה לגזענות כלפי המגזר החרדי, ולסיכום הדברים, בכך יושלם החסר בחוק וימנעו מקרי גזענות כלפי המגזר החרדי והמסיתים יידעו כי הם עתידים ליתן על כך את הדין".

ח"כ אשר: "עם התיקון לחוק שיגיע להצבעה בפתח מושב הכנסת הבאה יש לקוות כי גל ההסתה העכור והגזעני נגד הציבור החרדי ונציגיו ייפסק".

אלא שב'פלג הירושלמי' פחות אהבו את התיקון לחוק, ותקפו: דוברות בני תורה: "עוד לא היה חוק צבוע ודוחה כ'חוק ההסתה' של ח"כ יעקב אשר, שמוביל במשך שנים יחד עם חבריו במפלגת דגל התורה – הסתה איומה נגד ציבור חרדי ענק הפועל על פי דרך רבותיו.

"ואין יותר מסוכן לציבור החרדי כ'חוק ההסתה' של ח"כ אשר, שנועד לכסות על פשעי ההסתה שהוא מוביל יחד עם חבריו נגד חלקים גדולים מהציבור החרדי.

"ההסתה של אשר וחבריו מדגל התורה חצתה בשנים האחרונות כל גבול אנושי, והובילה למאות מקרים של התעללויות ועינויים בילדים, נשים וגברים שנזרקו ממקום עבודתם וממסגרות למידה, חרמות כלכליות ונזקי ענק לעסקים, כשכל זה ממשיך וקורה עוד בימים  אלו.

"ח״כ אשר, טול קורה מבין עיניך, כי מי השחיר בעיני הציבור החילוני כל סממן של קנאות, אם לא אתה וחבריך מדגל התורה?! מי התרוצץ בחירוף נפש בין האולפנים וכלי התקשורת ועמל לשכנע בכל דרך ש"הפלג הירושלמי" ו"הקנאים" הם שוליים וכאלה ש'לא מייצגים את הציבור החרדי', אם לא אתה ודגל התורה?!

"לכן, מי שהתיר את דמם של כל אלו, זה אתה ומפלגתך, מי שנתן אור ירוק לאותו שוטר למשוך בפיאותיו של "הקנאי מבית שמש" זה אתה ומפלגתך. כל מכה וכל משיכת זקן ופיאה מצד גורמי החוק בישראל – רשומה על שמך ועל שם מפלגתך, כולנו עוד עסוקים בלאסוף את השברים של הבריונות – שלך ושל חבריך. אין צבוע ממך אשר, והחוק שלך נועד לכסות על כל זה, לא ניתן!".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *