חלוקת התיקים בממשלת נתניהו – גנץ: האם ליצמן ישאר שר הבריאות?

ויכוח צורם בין חוסן לישראל לליכוד על תפקיד שר הבריאות הבא, בינתיים ליצמן הטיל וטו ואינו מוכן לשמוע על תפקיד אחר, תיק המשפטים שיעבור לידי חוסן לישראל צפוי לפתור את הבעיה

אחרי לילה ארוך של משא ומתן פוליטי על חלוקת התיקים בין חוסן לישראל לגוש הימין, הגיעו רגעי ההכרעה על חלוקת התיקים לראשי המפלגות השונות, כאדר ישנם עדיין ויכוחים סביב מספר מצומצם של תיקים.

במהלך הלילה דרשו במפלגת חוסן לישראל את תיק הבריאות לח"כ מהמפלגה, במקומו של יעקב ליצמן השר המכהן ויו"ר מפלגת יהדות התורה, בני גנץ יתעקש למנות שר חיצוני כאשר השם החם מבחינתו הוא פרופסר גבי ברבש שמוביל בימים אלה את המשדרים בחדשות 12 יחד עם יונית לוי.

הבוקר לאחר שליצמן הטיל וטו מוחלט על הרעיון, הוחלט בחוסן לישראל לוותר לו על תיק הבריאות, אך להתעקש על תיק המשפטים, כאשר בליכוד ציפו למנות מישהו חיצוני לתפקיד. לאחר דין ודברים הסכימו בליכוד לוותר על התיק, לטובת כחול לבן, בתנאי שהמועמד יהיה ח"כ חילי טרופר, ולא אבי ניסנקורן כפי שציפו בכחול לבן.

בשעות הקרובות צפויה להיסגר התמונה הכוללת, כאשר לנתניהו כאב ראש לא קטן כלל בתוך מפלגתו, לאחר ששרים בכירים יצטרכו לוותר על תפקידם לטובת כחול לבן, ולהסתפק בתפקידי שרים זוטרים יותר.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *