חמאס: זו הסלמה מסוכנת, טיבי נפצע, מאות ערבים השתוללו

חמאס הזהירה את מצרים על העימותים בשיח' ג'ראח' כי מדובר בהסלמה מסוכנת. האיומים האחרונים מעזה מזכירים את הדינמיקה לפני מבצע שומר החומות.

חמאס הזהירה את מצרים על העימותים בשיח' ג'ראח' כי מדובר בהסלמה מסוכנת. האיומים האחרונים מעזה מזכירים את הדינמיקה לפני מבצע שומר החומות.

הערב בשייח' ג'ראח הגיעו חברי הכנסת אחמד טיבי, אוסאמה סעדי ועופר כסיף (הרשימה המשותפת) בביקור אצל משפחת סאלם בשכונה, כשמתנחלים תקפו אותם באלימות. ח"כ טיבי נפצע ברגלו כתוצאה מהתנפלות אלימה מצידו של אריה קינג, סגן ראש העיר

מח"כ טיבי נמסר: "אנחנו עדים הערב לעליית מדרגה באלימות המתנחלים ומנהיגיהם, בכנסת ובשלטון המקומי. ככה זה במציאות הישראלית, אין לאלימות גבולות ולא קווים אדומים. מי שמנשל משפחות מבתיהם ורכושם, מגרש אותם ומחרב את חייהם, גם יתקוף ויכה חברי כנסת, וימשיך, באין מפריע להחזיק במשרה ציבורית."

לN12 נודע כי מסתמנת פשרה שתוביל להזזתו של חה"כ בן גביר משיח' ג'ראח. בן גביר דורש מראש הממשלה נפתלי בנט התחייבות להצבת אבטחה קבועה סמוך לבית שהוצת בשכונה ובתמורה יעזוב את השטח.

אחד המתווכים בניסיונות הגישור הללו הוא ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, שמנסה להוביל לסיום המשבר בהקדם על מנת להשיב את השקט לרחובות הבירה.

כוחות משטרה גדולים ממשיכים לפעול בשעות אלו לשמירת הסדר הציבורי ומניעת התפרעויות ואלימות בשכונת שייח׳ ג'ראח שבמזרח ירושלים.

בשעות הערב אירעו במקום הפרות סדר לסירוגין, שכללו ידויי אבנים וירי זיקוקין, בין היתר, לעבר כוחות המשטרה הפועלים במקום. כוחות המשטרה פעלו להשלטת סדר ומניעת חיכוך, עימותים והתפרעויות אלימות, תוך שימוש באמצעים לפיזור הפרות סדר, הדיפת מתפרעים וביצוע מעצרים.

מאז שעות הבוקר ועד כה נעצרו 12 חשודים בחשד למעורבותם בהפרת סדר, ידויי אבנים ואלימות.

גם בשעה זאת ממשיכים לפעול במקום עשרות שוטרים ולוחמי מג״ב באזור נגד מפרי סדר ואירועי אלימות, תוך שימוש באמצעים ובפריסה רחבה.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *