חמאס מאיים להוריד את מגדלי עזריאלי: שתל אביב תתכונן בחצות

היכונו: חמאס מטיל עוצר על תל אביב

ארגון חמאס מודיע בשם רמטכ"ל הארגון מוחמד דף כי בין 22:00 ל-00:00 לא נירה לתל אביב, ובחצות "יחזרו תושבי תל אביב לעמוד על רגל אחת". כתגובה על הריסת המגדלים ברצועה, החמאס מכריז איום על מגדל "משה אביב" הגבוה ביותר בארץ, וקורא ליושביו להתפנות לקראת התקפה.

דובר הג'יהאד האסלאמי אבו חמזה מתגרה בישראל: "מדגישים שיש לנו עדיין הפתעות נוספות שידהימו את האויב. אומרים לנתניהו הטיפש ולהנהגתו הצבאית כי אנחנו מחכים להתקדמות כוחות היבשה ברצועת עזה

תת-אלוף הדי זילברמן, רמז הערב (שבת) בריאיון לאולפן ynet כי הפסקת האש עוד רחוקה. הוא טען: "מהיום הראשון תקפנו בכירים – את הכי בכירים. הגבנו בצורה מאוד עוצמתית והישגי הצבא מרשימים". דובר צה"ל הבהיר: "אנחנו רק באמצע, אנחנו עוד ממשיכים ויש לפנינו עוד לילה מאוד מאוד אינטנסיבי".

בריאיון הבהיר תא"ל זילברמן כי "בתוכניות התקיפה שלנו – המשך ציד פעילים – לתקוף מטרות תת-קרקעיות, לתקוף מבנים בהם נמצאים אנשי חמאס והג'יהאד האיסלאמי. נמשיך ונעשה את זה בעזרת החוסן והגב שנותנים לנו אזרחי ישראל".

על המתיחות עם חיזבאללה, שמנסה להסיט את האש לגבול הצפון אמר: "אני לא חושב שזה לחץ כזה, אנו מסתכלים ועושים הערכת מצב רב-זירתית, אחת ליום ולפעמים כשצריך פעמיים ביום. המיקוד שלנו כרגע הוא בעזה, אנו רוצים להרגיע את יתר הגזרות וממקדים את כל החוד המבצעי והעוצמה המבצעית של צהל בלטפל בחמאס בעיקר וגם בג'יהאד האיסלאמי פלסטיני".

דובר צה"ל ציין בריאיון כי בישראל "רודפים אחרי בכירי חמאס", וטען "הצלחנו לחל 15 בכירים, מהם ארבעה חברי פורום מטכ"ל ובכירים במודיעין". הוא הוסיף: "הבוקר ניסינו לחסל שניים נוספים – נראה מה יעלה בגורלם בהמשך".

במקביל, נשיא ארה"ב ביידן שוחח הערב עם ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן והדגיש בפניו את הצורך שחמאס יעצור את הירי לכיוון ישראל. השניים הביעו דאגה משותפת לפגיעה באזרחים חפים מפשע והדגישו את זכותו של העם הפלסטיני ליהנות מחירות, כבוד, ביטחון והזדמנות כלכלית ראויה :

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *